کد خبر 2079
۵ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۰

قضاوت‌ عادلانه در جام جهانی و داستان‌های بنشین آقا در لیگ

قضاوت‌ عادلانه در جام جهانی و داستان‌های بنشین آقا در لیگ

دستورالعمل جدید فیفا در محاسبه وقت اضافه در بیست و دومین دوره جام‌جهانی سبب قضاوت عادلانه و نتایج لذت‌بخش در فوتبال شده است.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، بیست‌ودومین دوره جام جهانی فوتبال از ۲۹ آبان تا ۲۷ آذر ۱۴۰۱ در کشور قطر در حال برگزاری است. بزرگ‌ترین آوردگاه جهانی فوتبالی و ورزشی بعد از المپیک که کلاس درسی جهانی برای اساتید علوم مختلف (ازجمله دیپلماسی) تا مسئولین اجرایی مسابقات فوتبال در کشور است.

تیم ملی فوتبال ایران در ۲ بازی انجام داده در این دوره از رقابت‌های جام جهانی به رکوردی برای تاریخش تا به امروز دست‌یافته است.

۴ گل زده در ۲ بازی که اتفاق جدیدی در آمار گل‌زنی ایران در ادوار حضورش در جام جهانی فوتبال است و آن در برابر تیم‌های انگلیس و ولز رخ‌داده است.

پیروزی روز گذشته ایران مقابل ولز حس زیبایی برای مردم ایران در جامعه جهانی داشت.

بیست‌ودومین دوره جام جهانی که تیم‌های آسیایی با موفق بودن در دور اول آن، پیامی از خود به گوش جهان فوتبال رسانده بودند، وقتش بود تا نام ایران و ایرانی از قلم نیفتد و آوازه ایرانیان، مانند همیشه در صدر اخبار فوتبال آسیا جا گیرد (واکنش صفحه رسمی جام جهانی به برد ایران: یوزهای ایرانی هرگز تسلیم نمی‌شوند!)

رستگاری ایران در دومین مسابقه و رکوردشکنی در آمار گلزنیش در وقت‌های اضافه یک مسابقه رخ‌داده است تا با نگاهی آموزشی به آن بپردازیم؛ اتفاقی که قانون گمشده مسابقات داخلی فوتبال ایران است.

گل دوم ایران برای انگلیس (مهدی طارمی دقیقه ۱۰۳) و گل‌های پیروزی‌بخش روزبه چشمی ( دقیقه ۹ ) و رامین رضائیان (دقیقه ۱۱) در وقت‌های اضافه در مصاف با ولز به ثمر رسیدند.

قانون جدید نهاد قانون‌گذار فوتبال جهان ما را به یاد آموزه‌های دینی خودمان می‌اندازد جایی که زمان را حق‌الناسی می‌خوانند و تأکیدات فراوانی بر رعایت تمام‌وکمال در احقاق حقوق حق طرفین دارند یا شاید یاد داستان غم‌انگیز لیگ فوتبال ایران که بعد از وقت کشی‌های مختلف در یک مسابقه، داور وسط با اشاره به داور چهارم وقت‌های اضافه‌شده را تنها پنج یا شش دقیقه اعلام می‌کند و به‌محض اعتراض نیمکت‌ها از واژه بنشین آقا! بنشین آقا! درست گرفته! به آن‌ها تذکر داده می‌شود.

دستورالعمل جدید فیفا در محاسبه وقت‌های اضافه («زمان‌های ازدست‌رفته غیرطبیعی» در پایان هر نیمه) فوتبال را زیباتر کرده است چراکه قضاوت عادلانه‌تر شده است.

فربد بقایی

کد خبر 2079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =