کد خبر 208
۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۴

چالش‌های صنعت آلومینیوم در فصل گرما

چالش‌های صنعت آلومینیوم در فصل گرما

کاهش میزان بار مصرفی صنعت آلومینیوم که صنعتی ۲۴ ساعته است عملی نیست و منجر به از بین رفتن کوره (دیگ) احیا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، با رسیدن به فصل گرما و کاهش سهمیه برق صنایع و ملزم کردن آنها به کاهش بار مصرفی، اعتراضاتی به این موضوع به گوش رسیده که این اعتراضات با مدارکی همراه بود که نشان می‌داد کاهش میزان بار مصرفی صنعت آلومینیوم که صنعتی ۲۴ ساعته است عملی نیست و منجر به از بین رفتن کوره (دیگ) احیا می‌شود که برای راه‌اندازی مجدد آن گویی مجدداً باید از ابتدا سرمایه‌گذاری کرد و علاوه بر آن هزینه تخریب و جمع‌آوری دیگ قبلی هم به هزینه‌ها اضافه خواهد شد.

ایرالکو یکی از ۴ شرکتی است که در داخل کشور تولید آلومینیوم خالص دارند و از قضا قدیمی‌ترین شرکت‌های فعال در این زمینه است.

از تاریخ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ بعد از کاهش ۵۰ مگاوات ساعتی از بار مصرفی، علاوه بر اینکه ۸۰ دیگ خود را از مدار خارج کرده است جریان کل دیگ‌ها را نیز پایین آورده که منجر به کاهش راندمان تولید می‌شود. تاکنون ۱۸% از ظرفیت تولید ایرالکو از بین رفته است.

موج دوم کاهش بار مصرفی به میزان ۵۰ مگاوات مانند آواری بر سر شرکت خراب خواهد شد. 

چرا که دیگر کاهش جریان در سایر دیگ‌ها جواب نخواهد داد و به اجبار باید ۱۱۰ دیگ دیگر از مدار خارج شود که این به معنی کاهش ۳۵ درصدی میران تولید این شرکت بزرگ تولیدکننده آلومینیوم در کشور خواهد بود.

برای برگرداندن این میزان ظرفیت هزینه‌های چند صد میلیاردی و صرف زمان چندین ماه لازم خواهد بود به طوری که شاید به موج گرمای سال بعد برسد!

وضعیت در شرکت تولید آلومینا و آلومینیوم جاجرم و آلومینیوم بندرعباس (المهدی) و آلومینیوم جنوب (سالکو) بهتر از این نیست.

انتهای پیام/

کد خبر 208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =