کد خبر 2087
۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳

انجمن تولیدکنندگان فولاد؛

زمان وضع عوارض صادراتی غیرکارشناسی بود

زمان وضع عوارض صادراتی غیرکارشناسی بود

یکی از دلایل عمده کاهش صادرات فولاد که طی ماه‌های اخیر به ثبت رسیده به مصوبه جنجالی وضع عوارض صادراتی بر محصولات فولادی در ابتدای سال بر می‌گردد.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، گزارش آماری ۷ ماهه فولاد که توسط انجمن فولاد منتشر شده، حاکی از کاهش ۹ درصدی در صادرات شمش و اسلب و افت ۴ درصدی در صادرات مقاطع طویل و تخت است که مجموع صادرات کاهش ۷.۵ درصدی معادل ۴۵۰ هزار تن نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

یکی از دلایل عمده کاهش صادرات فولاد که طی ماه‌های اخیر به ثبت رسیده به مصوبه جنجالی وضع عوارض صادراتی بر محصولات فولادی در ابتدای سال بر می‌گردد. چرا که اکثریت صادرات فولاد در بخش شمش و اسلب است که آن هم به‌صورت سفارشی صادر می‌شود یعنی از زمان عقد قرارداد تا ثبت در گمرکات، ۲ تا ۳ ماه زمان می‌برد و اثر آن مصوبه، بلافاصله مشهود نبود و در آمارهای صادرات فولاد از تیر و مرداد ماه به بعد کاملا نمایان شد.

انجمن فولاد زمان ابلاغ این مصوبه آن را غیرکارشناسی دانست و نسبت به پیامدهای آن از جمله کاهش صادرات و ارزآوری فولاد هشدار داد اما متأسفانه با عدم توجه به موقع به این هشدار، فرصت مهم ارزآوری فولاد آن هم در قله قیمت‌های جهانی از دست رفت.

کد خبر 2087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =