کد خبر 209
۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۷

نمایندگان تهدیدکننده وزیر صمت باید معرفی شوند!

نمایندگان تهدیدکننده وزیر صمت باید معرفی شوند!

دو نفر از نمایندگان مجلس که از طراحان و پشت‌صحنه‌های استیضاح وزیر صمت هستند پس از فشارهای متعدد آخرین‌بار در قالب پیامکی تهدیدآمیز، اتمام‌حجت کرده‌اند که باید گزینه آنها در شرکت صنعتی و معدنی چادرملو به‌عنوان مدیر منصوب شود.

به گزارش آهن‌نیوز، مجتمع صنعتی و معدنی چادرملو دو بخش معدنی و صنعتی فعال در استان یزد دارد که شرکت معدنی از مرحله استخراج سنگ تا تولید کنسانتره و بخش صنعتی از تولید گندله تا فولاد را شامل می‌شود. مواد اصلی تولیدشده در شرکت معدنی چادرملو، شامل بیش از ده میلیون تن کنسانتره سنگ‌آهن و حدود یک میلیون و دویست هزار تن سنگ‌آهن دانه‌بندی شده برای کوره‌های بلند در سال است.

معدن‌ چادرملو در طول یک سال گردش مالی سنگینی دارد و وقتی نماینده‌ای مطالبه انتصاب مدیران خود را در چنین بنگاه اقتصادی بزرگی دارد، قطعاً اهداف خاص مالی را هم دنبال می‌کند.

در حال حاضر "ناصر تقی‌زاده" سکاندار چادرملو است که عملکرد مورد قبولی در این مجتمع داشته اما گویا عدم همراهی او با درخواست‌های غیرکارشناسانه و غیرمنطقی یکی دو تن از نمایندگان استان یزد در محل اجرای پروژه‌های توسعه استان باعث شده تا آنها با سوءاستفاده از اختیارات خود، حتی به تهدید وزیر صمت بپردازند و به قولی از آب گل‌آلود ماهی گرفته و در چنین شرایطی به دنبال جای دادن گزینه مورد نظر خود در این مجموعه مطرح صنعتی و معدنی کشور باشند.

به تازگی خبرگزاری فارس اعلام کرده است دو نفر از نمایندگان مجلس که از طراحان و پشت‌صحنه‌های استیضاح وزیر صمت هستند پس از فشارهای متعدد آخرین‌بار در قالب پیامکی تهدیدآمیز، اتمام‌حجت کرده‌اند که باید گزینه آنها در شرکت صنعتی و معدنی چادرملو به‌عنوان مدیر منصوب شود.

این در حالی است که فاطمی‌امین با تمام انتقاداتی که در حوزه‌های مختلف به او وارد است، نباید در هجمه چنین فشارهایی قرار بگیرد و انتقادات بجا از او هم در سایه این بازی‌های سیاسی به حاشیه برود. بنابراین اگرچه استیضاح یکی از ابزارهای نظارتی مجلس است و نمایندگان حق دارند که طبق قانون اساسی و آیین‌نامه داخلی مجلس بر عملکرد وزرا نظارت داشته باشند اما به طور حتم چنین رفتارهای غیرمتعارف و سودجویانه‌ای از سوی برخی از نمایندگان مجلس که نوعی سوءاستفاده از ابزارهای قانونی در اختیار آنهاست، به شدت محکوم است و نمی‌توان از آن دفاع کرد. چراکه چنین رفتارهایی نه‌تنها به توسعه و آبادانی کشور کمک نمی‌کند بلکه موجب افزایش فساد در جای جای کشور خواهد شد و بر خلاف نظر رهبری است.

در آخرین دیدار نمایندگان مجلس با رهبر انقلاب که در آستانه آغاز سومین سال فعالیت مجلس یازدهم صورت گرفت، شاید بتوان یکی از جدی‌ترین محورهایی را که در بیانات رهبر انقلاب خطاب به نمایندگان مطرح شد، تذکرات ایشان نسبت به عملکرد برخی نمایندگان در مواجهه با عزل و نصب‌های دولت سیزدهم دانست. تذکراتی که بخش عمده آن ناظر به دخالت برخی نمایندگان مجلس در فرآیند انتخاب استانداران و مدیران دولت سیزدهم در طول چند ماه پیش از آن بود. مثلاً رهبر انقلاب در جایی از سخنان‌شان گفتند: «یک سفارش موکد هم بکنم؛ البته آقای قالیباف حالا که می‌آمدیم داخل، به من گفتند که شما در یکی از این سال‌ها راجع‌به اینکه نمایندگان درمورد انتصاب‌ها و امثال اینها دخالت کنند یک چیزی گفتید که بعضی از همکاران ما ناراحت شدند. بنده ناراحتی شما را که اصلا نمی‌خواهم و نمی‌پسندم اما شما را هم خیلی دوست دارم، مصلحت شما را می‌خواهم؛ واقعاً نباید دخالت کنید در انتصابات.» ایشان بعد از این سفارش موکد، به تبیین استدلال‌شان برای نمایندگان پرداختند.

گفتنی است وزیر صمت صبح روز گذشته ۵ تیرماه ۱۴۰۱ در جلسه کمیسیون اصل نود مجلس با تایید خبر فارس مبنی بر اعمال فشارها و درخواست‌های برخی نمایندگان تاکید کرده که زیر بار فشارها برای انتصاب نامعقول نمی‌رود.

بر همین اساس نیز جمعی از نمایندگان مجلس نیز خطاب به رئیس مجلس خواستار معرفی ۲ نماینده متخلف شدند.

پایان پیام/ ف

کد خبر 209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =