کد خبر 2112
۸ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰

صندوق بازنشستگی فولاد مأمور اجرای پروژه فروکروم اسفندقه شد

صندوق بازنشستگی فولاد مأمور اجرای پروژه فروکروم اسفندقه شد

جلسه کمیته سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی فولاد با موضوع بررسی طرح توجیهی فنی، مالی و اقتصادی فروکروم اسفندقه با حضور سرپرست صندوق و نماینده محترم بافت و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

به گزارش آهن‌نیوز، به نقل از روابط عمومی صندوق بازنشستگی فولاد، صمدالله محمدی، نماینده بافت و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی با تشریح پروژه فروکروم گفت: معادن اسفندقه دارای بیشترین و پرعیارترین ذخایر کروم در کشور هستند. به هر دلیلی در گذشته اراده لازم برای اجرای پروژه فروکروم وجود نداشت اما اکنون امیدواریم با توجه به تاکیدات وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جدیت و پیگیری سرپرست صندوق این پروژه هرچه سریعتر به مرحله اجرا برسد.

وی افزود: مردم منطقه ارزوئیه به امید نیاز دارند و خواسته اصلی آنان ایجاد اشتغال است و قطعا با اجرا و بهره‌برداری از این پروژه، اشتغالزایی مطلوبی ایجاد خواهد شد.

امیر علم، عضو هیات مدیره صندوق بازنشستگی فولاد نیز با اشاره به مزیت‌های اقتصادی تولید فروکروم گفت: در حال حاضر در چند نقطه کشور طرح‌های تولید فروکروم اجرا شده و یا در مرحله بهره برداری است. این موضوع نشان می‌دهد تولید فروکروم ارزش افزوده اقتصادی بالایی دارد.

وی افزود: برآورد مالی دقیق برای اجرای طرح فروکروم نکته کلیدی در اجرای آن است زیرا اگر برآورد دقیقی انجام نشود ممکن است این طرح در میانه راه با مشکلات زیادی روبرو شده و نیمه تمام بماند.

سیدحجت کاظمی، سرپرست صندوق بازنشستگی فولاد نیز گفت: با توجه به تاکیدات مقام عالی وزارت، در این خصوص کمیته‌ای را تشکیل داده‌ایم تا این کمیته همه ابعاد این پروژه را مورد بررسی دقیق و کارشناسی قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه نتیجه بررسی‌های این کمیته در هیات مدیره صندوق و پس از آن در هیات امنای محترم سازمان تامین اجتماعی و صندوق‌های تابعه بررسی و پیگیری شود گفت: هدف ما از اجرای این پروژه اشتغالزایی در منطقه و ایجاد ارزش افزوده برای صندوق است و امیدواریم با همراهی نماینده محترم بافت و ارزوئیه و تعامل همه دستگاه‌های استانی این هدف محقق شود.

انتهای پیام/

کد خبر 2112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =