کد خبر 213
۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۶

واگذاری معادن غیراصولی متوقف شد

واگذاری معادن غیراصولی متوقف شد

در پایان دولت قبل، در استان اصفهان ۹٠٠ معدن را به یکباره برای واگذاری به مزایده گذاشتند، روند قانونی در این مزایده‌ها طی نشده و استعلام‌ها انجام نشده فرآیند آن‌ها متوقف شد.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، سید محمدمهدی طباطبایی، رئیس منطقه ۶ سازمان بازرسی کل کشور گفت: در حوزه پیشگیری در چند بخش از جمله آسیب‌شناسی و بررسی چالش‌ها و مشکلات دستگاه‌ها و مکاتبات هشداری، بازدید سرزده از دستگاه‌ها، حضور مستمر در کمیسیون‌ها، شوراها، هیات‌های تصمیم‌ساز و …  اقداماتی را داشتیم و در این راستا سال گذشته ۲۴۱ فقره‌نامه هشداری و ۱۴۱ بازدید سرزده انجام شده است.

وی پیرامون جزئیات واگذاری معادن غیراصولی استان اصفهان یادآور شد: در پایان دولت قبل، در استان اصفهان ۹٠٠ معدن را به یکباره برای واگذاری به مزایده گذاشتند که با توجه به بررسی همکاران مشخص شد روند قانونی در این مزایده‌ها طی نشده و استعلام‌ها انجام نشده و فرآیند آن‌ها متوقف شده است و قرار شد به مرور زمان هر میزان که فرایند قانونی را طی کند به مزایده گذاشته شود. 

رئیس منطقه ۶ سازمان بازرسی کل کشور عنوان کرد: با توجه به شرایط موجود و شعار سال، عمده فعالیت‌هایمان در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و تولیدی بوده است و در این راستا ۲۴۵ بازدید و جلسه برای حمایت از این شرکت‌ها و ۶۸ مکاتبه داشته‌ایم که با پیگیری‌های انجام شده منجر به احیا، تجدید فعالیت، افزایش ظرفیت و پیشگیری از تعطیلی ۷۵ شرکت شده است. 

طباطبایی با بیان اینکه یکی از معضلات فعالان اقتصادی مشکلات بانکی است، خاطرنشان کرد: در این راستا تشکیل جلسه یا صدور نامه هشداری و یا تشکیل جلسات تخصصی باعث شده است بانک‌ها و سایر دستگاه‌های مرتبط با حوزه تولید نقش بهتری ایفا کنند. 

پایان پیام/ ف

کد خبر 213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =