کد خبر 2264
۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰

مدیرعامل شرکت فولاد غرب آسیا در گفت‌وگو با آهن‌نیوز:

خسارت بیست میلیارد تومانی حاصل از کمبود گاز در فولاد / دولت گوش شنوا ندارد

خسارت بیست میلیارد تومانی حاصل از کمبود گاز در فولاد / دولت گوش شنوا ندارد

مدیرعامل شرکت فولاد غرب آسیا از کمبود گاز صنایع بالاخص زنجیره فولاد در فصل سرما انتقاد کرده و گفت: طی سال گذشته متحمل خسارتی بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان شده است.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، غلامرضا خلیقی مدیرعامل شرکت فولاد غرب آسیا در گفت‌وگو با آهن‌نیوز از نامه جدید شرکت ملی گاز ایران مبنی بر جایگزین سوخت به جای گاز خبرداد و گفت: به تازگی شرکت ملی گاز ایران نامه‌ای به صاحبان صنایع ارسال کرده که در آن خواستار جایگزینی سوخت زمستان به جای گاز شده است. همچنین در این نامه بر مصرف گازوئیل تاکید کرده است.

وی ادامه داد: سوخت اول بسیاری از صنایع گازوئیل است که فولاد غرب آسیا نیز بیشتر از گازوئیل استفاده می‌کند با این حال مصرف گاز جزء لاینفک مصارف صنایع و زنجیره فولاد بوده و استثناء ندارد در نتیجه با قطعی این نوع انرژی مشکلات جدی برای مصرف‌کنندگان صنعتی به وجود خواهد آمد.

مدیرعامل شرکت فولاد غرب آسیا در بخش دیگری از سخنانش به میزان خسارت‌هایی که به صنایع بالاخص صنعت فولاد وارد می شود اشاره کرد و یادآور شد: میزان خسارت در هر صنعتی و زنجیره فولاد با توجه به نوع فعالیت متفاوت است اما طی سه ماهه پایانی سال گذشته خسارتی بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان داشته ایم که این به معنای کاهش ۴۰ درصدی تولید محصولات نهایی است.

خلیقی در ادامه با اشاره به اینکه واقعا کاری از دست صنعتگران برنمی‌آید اذعان داشت: پیش از این شرکت‌هایی برای تجهیز صنایع توسط گاز مایع معرفی شده‌اند اما تا تجهیزات مورد نظر برای انتقال گاز مایع انجام شود سال تمام شده است در نتیجه امیدواریم بحران کمبود گاز در سال آینده را کمتر شاهد باشیم.

این فعال صنعتی با بیان اینکه گاز مایع به اندازه کافی در ایران وجود داشته و مورد استفاده پالایشگاه‌ها است به قیمت بالای این نوع سوخت تاکید کرده و ادامه داد: هر کیلو گاز مایع حدود ۲۴۰۰ تومان معامله می‌شود و با قیمت گاز طبیعی چندان تفاوتی ندارد اما نرخ حمل و نقل گاز مایع حدود ۳۰ درصد گران‌تر است که علت آن را می‌توان افزایش نرخ حمل و نقل آنها دانست.

وی در پاسخ به این سوال که به نظر می رسد مشکلات گاز صنایع برخلاف آنچه که گفته می‌شود همچنان به قوت خویش باقی است خاطرنشان کرد: اگرچه مصرف زیاد نداریم اما صنعتگرانی که در حوزه نورد گرم و ذوب بسیار متضرر شده‌اند یا شرکت‌هایی همچون چادرملو و فولاد مبارکه اصفهان که دارای احیای مستقیم هستند خسارت می‌بینند. دولت گوش شنوا برای رفع مشکلات صنعتگران ندارد.

انتهای پیام/

کد خبر 2264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =