کد خبر 2351
۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۵

افتتاح فولاد آهن اسفنجی قائم در خراسان جنوبی توسط رئیس جمهور

افتتاح فولاد آهن اسفنجی قائم در خراسان جنوبی توسط رئیس جمهور

در سفر دور روزه رئیس جمهور و هیئت دولت به خراسان جنوبی پروژه استراتژیک فولاد آهن اسفنجی قائم با حجم سرمایه‌گذاری بیش از ۵ هزار میلیارد تومان و ظرفیت تولید ۸۰۰ هزار تن در سال توسط رئیس جمهور افتتاح خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، محسن منصوری معاون اجرائی رئیس جمهور پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پنجشنبه و جمعه مورخه ۲۴ و ۲۵ آذر سفر دو روزه رئیس جمهور و هیئت دولت به خراسان جنوبی را خواهیم داشت و در برنامه کاری این دو روز چند سر فصل مهم گنجانده شده است.

منصوری اضافه کرد: پروژه استراتژیک فولاد آهن اسفنجی قائم با حجم سرمایه گذاری بیش از ۵ هزار میلیارد تومان و ظرفیت تولید ۸۰۰ هزار تن در سال توسط رئیس جمهور افتتاح خواهد شد و توسط آن نزدیک به ۴۵۰ شغل مستقیم و ۲۰۰۰ شغل غیر مستقیم ایجاد خواهد شد.

وی عنوان کرد: رئیس جمهور در سه جلسه کارشناسی و تخصصی نظرات نخبگان فرهنگی و اجتماعی را خواهند شنید و پس از آن در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان راجع به مباحث اجرایی استان گفتگو خواهد شد و نشستی هم با  سرمایه‌گذاران و فعالان بخش خصوصی استان تحت عنوان نشست فرصت‌های سرمایه گذاری و توسعه اقتصادی استان با حضور بنگاه‌های اقتصادی برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: پروژه مهم دیگری که در این سفر توسط رئیس جمهور افتتاح می‌شود تصفیه خانه و مجموعه فاضلاب شهرستان بیرجند است که برای بهره‌برداری از آن مجموعاً ۲۴ میلیون یورو سرمایه‌گذاری شده که از مطالبات قدیمی نیازهای ضروری مرکز استان بوده که ان شاءالله وارد چرخه تولید می‌شود.

معاون اجرایی رئیس جمهور ادامه داد: در مجموعه کویر تایر هم خط نوین تولید لاستیک و محصولات استراتژیک در حوزه‌های معدنی و باری و صنایع سنگین راه اندازی می‌شود و بخشی از نیاز ضروری کشور در حوزه تولید مخصوصاً لاستیک‌های سنگین جبران می‌شود.

منصوری بیان کرد: نکته‌ای که وجود دارد این است که مجموع سفر رئیس جمهور و حد فاصل این دو سفر جلوتر از تعهدات خود مواردی را اجرایی کردیم. در سفر اول مجموعاً ۵,۸۰۰ میلیارد تومان مصوبه عمرانی گذارنده شد و مقرر شد تا سال ۱۴۰۳ اجرایی و عملیاتی شود و امروز و در ابن تاریخ بیش از ۲,۸۰۰ میلیارد تومان از تعهدات سفر اجرایی و عملیاتی شده و از برنامه جلوتر هستیم و نزدیک به ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات هم وارد استان شده است.

وی افزود: با تلاش وزارت نفت و دستور صریح رئیس جمهور استان خراسان جنوبی از خفته گذشته به عنوان استان سبز نهایی شد و گاز رسانی به همه شهرها و شهرستان‌های استان و شهرک‌های صنعتی و روستاهای واحد شرایط به صورت صد در صد انجام شده است. استان خراسان جنوبی استان سبز و بهره مند از گاز طبیعی شده است. ان شاءالله گره‌های استان باز شود.

معاون اجرایی رئیس جمهور تصریح کرد: در سفر قبل بخش مناسبی از اعتبارات سهم آب شرب و آب صنعت و کشاورزی بیرجند و شهرهای مختلف شده است. حدود ۲۴ میلیون یورو در اینجا سرمایه گذاری شده و اتفاق خوبی در این راستا صورت خواهد گرفت.

منصوری گفت: سفر به خراسان جنوبی شروع دور دوم سفرهای رئیس جمهور است. رئیس جمهور سه جنس سفر را در دستور کار دارند. یک جنس سفرهای رئیس جمهور و هیئت دولت، جنس دوم سفرهای موردی و کاری و جنس سوم سفرهای با رویکرد محرومیت زدایی در نقاط مشخص است.

وی اضافه کرد: در سفر پیش رو، جلسات تخصصی اقتصادی را برگزار می‌کنیم و با حضور رئیس جمهور فرصت‌های سرمایه گذاری را تخمین می‌کنیم. سعی ما این است که هر سه هفته یکبار سفرهای استانی انجام شود. البته قاعده حتمی نیست. سفرهای موردی و کاری رئیس جمهور هم به قوت خود باقی خواهد ماند.

پایان پیام/ ف

کد خبر 2351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =