کد خبر 2588
۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۳

رئیس سازمان امور مالیاتی:

300 میلیارد تومان جریمه برای دارنده شرکت صوری فولاد / مالیات یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد صنفی صفر شد

300 میلیارد تومان جریمه برای دارنده شرکت صوری فولاد / مالیات یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد صنفی صفر شد

رئیس سازمان امور مالیاتی در همین زمینه گفت: اخیرا یکی از افرادی که شرکت صوری در حوزه فولاد داشت، به پرداخت ۳۰۰ میلیارد تومان مالیات تمکین کرده است.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، امروز سه‌شنبه (۱۳ دی) با مدیران امور مالیاتی کشور دیدار کرد. 

منظور، رئیس سازمان امور مالیاتی کشور نیز طی سخنانی با بیان اینکه تمرکز اصلی سازمان امور مالیاتی بر شناسایی مؤدیان است، گفت: در سال گذشته ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار مؤدی جدید شناسایی شد و به همین واسطه در فصل اظهارنامه امسال، یک میلیون و ۵۰۰ هزار اظهارنامه جدید دریافت گردید.

منظور افزود: تعداد مؤدیانی که در سال جاری اظهارنامه مالیاتی ارائه دادند ۴ میلیون و ۴۵۰ هزار شخص حقیقی و ۳۴۰ هزار شخص حقوقی بوده که نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه در راستای تحقق عدالت مالیاتی، آن دسته از افرادی که در حوزه اقتصاد فعالیت دارند و درآمدهایشان نسبت به هزینه‌هایی که انجام می‌دهند قابل توجه نیست، عملا از پرداخت مالیات معاف می‌شوند، تصریح کرد: در همین زمینه طی رسیدگی‌هایی که در سال جاری نسبت به مالیات‌های سال گذشته صورت گرفت، مالیات یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد صنفی و شخص حقیقی فعال، "صفر" شد.

منظور خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون، ۲ میلیون مؤدی مالیاتی جدید شناسایی شده‌اند و اطلاعات این مؤدیان در سامانه سازمان امور مالیاتی کشور ثبت شده است.

رئیس سازمان امور مالیاتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کتمان درآمدهایی که در اظهارنامه‌های مالیاتی رخ می‌دهد، گفت: در سال گذشته کل رقم اِبراز شده از سوی شرکت‌ها در اظهارنامه‌های مالیاتی، ۶۰ هزار میلیارد تومان بود که پس از رسیدگی‌های سازمان امور مالیاتی، این رقم به ۲۷۰ هزار میلیارد تومان رسید.

منظور با اشاره به موضوع فرارهای مالیاتی از طریق شرکت‌های صوری نیز گفت: در حال حاضر ۷ هزار شرکت صوری در سامانه‌های سازمان امور مالیاتی شناسایی شده‌اند.

وی افزود: شناسایی شرکت‌های صوری با کمک نیروی انتظامی و تشکیل پرونده برای این شرکت‌ها با کمک دستگاه قضایی، یکی از اقدامات مهم سازمان امور مالیاتی در راستای کاهش فرارهای مالیاتی از طریق شرکت‌های صوری محسوب می‌شود.

منظور با بیان اینکه سازمان امور مالیاتی در سال جاری ۲۹۰ فقره جرم مالیاتی ثبت کرده که ۶۳ مورد از آنها به صدور حکم منجر شده است، گفت: تنها در سه فقره پرونده فرار مالیاتی شرکت‌های صوری، ۱۳ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی به تشخیص سازمان امور مالیاتی وجود داشته است.

رئیس سازمان امور مالیاتی در همین زمینه گفت: اخیرا یکی از افرادی که شرکت صوری در حوزه فولاد داشت، به پرداخت ۳۰۰ میلیارد تومان مالیات تمکین کرده است؛ همچنین پس از رسیدگی‌های سازمان امور مالیاتی، برای یکی از افرادی که دارای شرکت صوری در حوزه نساجی بود و بزرگترین وارد کننده نخ کشور به شمار می‌رفت و فاقد پرونده مالیاتی بود، مبلغ ۷۰۰ میلیارد تومان مالیات در نظر گرفته شد.

انتهای پیام/

کد خبر 2588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =