کد خبر 2633
۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴

صادرات ۳۰ هزار تن شمش فولادی ایران به عربستان

صادرات ۳۰ هزار تن شمش فولادی ایران به عربستان

با از سرگیری گفتگوهای بین ایران و عربستان، صادرات ۳۰ هزار تن شمش فولادی ایران به عربستان صورت گرفت.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، از ابتدای سال تا دهم آبان ماه بیش از ۳۰ هزار و ۷۹۱ تن کالا به ارزش ۱۴ میلیون و ۷۱۰ هزار و ۳۳۱ دلار به عربستان کالا صادر شد که این میزان جهش چشم‌گیری بعد از توقف روابط سیاسی بین دو کشور در سال‌های اخیر به شمار می‌رود.

در سال گذشته این میزان صادرات کمتر از ۴۲ هزار دلار بود، از ابتدای سال تا پایان آبان ماه نیز با رشد چند برابری به ۳۷۷ هزار و ۳۰۹ دلار رسید، اما در چهل روز اخیر با صادرات ۳۰ هزار و ۱۵ تن شمش فولاد به ارزش ۱۴ میلیون و ۲۰۷ هزار و ۲۲ دلار و ۶۰ تن انگور بی‌دانه به ارزش ۱۲۶ هزار دلار این میزان از ابتدای سال به بیش از ۱۴ میلیون و ۷۱۰ دلار رسید.

بر اساس گزارش گمرک ایران، با نزدیک‌تر شدن روابط دو کشور بزرگ جهان اسلام و تقویت گفتگوها، با میانجیگری عراق و ملاقات‌های مقامات، این میزان صادرات به ۱۵ میلیون دلار نزدیک شد که ۹۶.۵ درصد از کالاهای صادره را شمش آهن و فولاد به خود اختصاص داده است.

بعد از شمش آهن ۱۴.۲ میلیون دلاری، ۳۴۰ تن هیدروکسید سدیم به ارزش ۱۸۵ هزار و ۳۰۰ دلار، بدنه کامیون با ۸۶ تن به ارزش ۱۵۵ هزار و ۳۷۶ دلار، انگور بی دانه با ۶۰ تن و به ارزش ۱۲۶ هزار دلار، ۲۶۵ تن دانه‌های ریز کروی از شیشه به ارزش ۳۳ هزار دلار و سنگ مرمر به وزن ۲۵ تن به ارزش سه هزار و ۷۳۱ دلار محصولات صادر شده ایران به عربستان از ابتدای سال تا دهم دی ماه بودند.

پایان پیام/ م

کد خبر 2633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =