کد خبر 265
۱۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۷

قیمت آهن‌آلات در آشفته بازار جریانات مختلف

قیمت آهن‌آلات در آشفته بازار جریانات مختلف

باتوجه به شرایط حاکم بر کشور، هفته گذشته شاهد افزایش قیمت برخی مقاطع فولادی بودیم اما در همین حال برخی مقاطع با ثبات قیمت از این شرایط عبور کردند.

به گزارش آهن‌نیوز، در طول هفته گذشته بازار آهن و فولاد روندی کاهشی داشت که نزول قیمت دلار نیز این امر را تقویت می‌کرد، اما در آخرین روز هفته شاهد افزایش ۱۰۰ الی ۲۰۰ تومانی در برخی مبادی فروش بودیم، اگرچه کماکان فضای غالب بازار به ثبات و کاهش قیمت روز آهن‌آلات تمایل داشت.

بازار ارز نیز پس از طی نوسانات متعدد و نزول قیمت دلار به کانال ۳۰ هزار تومانی در وسط هفته، با انتشار خبر عدم احیای مذاکرات برجام مجدداً روندی افزایشی در پیش گرفت و به کانال ۳۲ هزار تومانی بازگشت. پایان روز پنجشنبه نیز هر دلار در بازار آزاد ۳۲ هزار و ۵۰ تومان به فروش رسید.

باتوجه به شرایط حاکم بر کشور، هفته گذشته شاهد افزایش قیمت برخی مقاطع فولادی بودیم اما در همین حال برخی مقاطع با ثبات قیمت از این شرایط عبور کردند.

با شروع ماه‌های گرم سال و رونق گرفتن بازار ساخت و ساز، افزایش نسبی قیمت آهن‌آلات، ساخت و ساز را به شدت تحت تاثیر قرار داده است. همچنین هک شدن برخی از کارخانه‌های فولاد باعث کاهش عرضه شمش و برخی دیگر از مواد اولیه شده است که این مورد خود به تنهایی تاثیر زیادی بر افزایش قیمت‌ها داشته است.

ترکش مذاکرات به فولاد رسید

عامل دیگر این افزایش قیمت‌ها، برگزاری مذاکرات برجام در قطر بوده که به گفته برخی رسانه‌ها نتیجه آن عدم‌توافق و دور شدن از آن بوده است. اولین تاثیر این مذاکرات، با افزایش قیمت ارز در هفته گذشته نمایان شد که ترکش‌های آن بازار فولاد را نیز دربرگرفت.

قطعی برق در تابستان نیز موضوع تکراری دیگری است که هرچندوقت یکبار باعث شوک به بازار آهن و فولاد می‌شود. از طرفی دیگر، عملی شدن تصمیمات وزارت صمت مبنی بر حمایت از فولادسازان و جلوگیری از ریزش قیمت‌ها، عمل دیگری است که روند بازار داخلی را طی هفته جاری تعیین می‌کنند. با این حال اجرایی شدن حمایت وزارت صمت از فولادسازان و افزایش قیمت دلار، سیگنال ترس و اضطراب را به بازار مخابره خواهد کرد که ممکن است رشد نسبی تقاضای سرمایه‌ای و تقویت تقاضا در بورس کالا و عرضه‌های هفته جاری را در پی داشته باشد. با این حال با توجه به پالس‌های متضاد قیمت‌های جهانی و صادراتی با اوضاع بازار داخلی آهن، ممکن است متقاضی سرمایه‌ای را دچار شک و تردید کند.

پایان پیام/ف

کد خبر 265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =