کد خبر 2657
۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۹

کارنامه قبولی ومعادن در آذرماه

کارنامه قبولی ومعادن در آذرماه

شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در آذرماه در حوزه استخراج کانه‌های فلزی، ماشین‌آلات و دستگاه‌های برقی، فعالیت‌های کمکی به نهادهای مالی واسط، تجارت عمده فروشی به جز وسایل نقلیه موتور، سرمایه‌گذاری‌ها، فلزات اساسی و سایر صنایع سرمایه‌گذاری کرد.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در گزارش فعالیت ماهانه آذرماه سال ۱۴۰۱ توانست مجموع بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌های خود را مبلغی بالغ‌بر ۲۰ هزار میلیارد تومان شناسایی کند، این سرمایه‌گذاری‌ها حاصل از سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه و خارج از بازار سهام شکل گرفت.

بهای تمام‌شده برای خرید سهام در این شرکت سرمایه‌گذاری با افزایش ۵ هزار میلیارد تومانی روبه‌رو بود و این افزایش سرمایه‌گذاری نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۳۳ درصد رشد را به همراه داشته است.

کارنامه قبولی ومعادن در آذرماه

بیشترین تمرکز “ومعادن” در نهمین ماه از سال جاری مربوط به سرمایه‌گذاری در شرکت‌های بورسی بود که بهای تمام‌شده آن بالغ‌بر ۱۴ هزار میلیارد تومان شناسایی شد، این میزان سرمایه‌گذاری در مقایسه با سال مالی گذشته ۲۲ درصد افزایش را به دنبال داشت.

عمده‌ترین سرمایه‌گذاری که “ومعادن” در آذرماه انجام داد متعلق به سرمایه‌گذاری در بخش «استخراج کانه‌های فلزی» با ۱۰ هزار میلیارد تومان بود که تقریبا مانند ماه گذشته بود.

بهای تمام‌شده‌ای که “ومعادن” جهت سرمایه‌گذاری در شرکت‌های «غیربورسی» پرداخت کرده بالغ‌بر ۶ هزار و ۳۱۰ میلیارد تومان بود، میزان سرمایه‌گذاری در این حوزه نسبت به ماه گذشته ۱۱ درصد و نسبت به دوره مشابه سال گذشته نیز ۷۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

لازم به ذکر است که بیشترین بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری “ومعادن” در شرکت‌های غیربورسی همانند سرمایه‌گذاری در بازار سهام متعلق به بخش «استخراج کانه‌های فلزی» با ۲ هزار و ۳۱۱ میلیارد تومان بود که سهم ۴۷ درصدی از سرمایه‌گذاری را در اختیار گرفته است.

کارنامه قبولی ومعادن در آذرماه

ارزش بازار سرمایه‌گذاری‌های “ومعادن” در بخش شرکت‌های «بورسی» مبلغی بالغ‌بر ۱۱۸ هزار میلیارد تومان اعلام شد.

شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در آذرماه توانست ارزش بازار ثبت شده‌ی پورتفوی‌های بورسی خود را نسبت به ۲ ماه گذشته افزایش دهد.

این شرکت در آذرماه در حوزه استخراج کانه‌های فلزی، ماشین‌آلات و دستگاه‌های برقی، فعالیت‌های کمکی به نهادهای مالی واسط، تجارت عمده فروشی به جز وسایل نقلیه موتور، سرمایه‌گذاری‌ها، فلزات اساسی و سایر صنایع سرمایه‌گذاری کرد.

پایان پیام/ ف

کد خبر 2657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =