کد خبر 273
۱۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۹

در بازار جهانی فولاد چه می‌گذرد؟

در بازار جهانی فولاد چه می‌گذرد؟

آمار بورس فلزات اروپا نشان می‌دهد که در آمریکا، قراردادهای آتی یک ماهه ورق گرم به قیمت یک‌ هزار و ۹۷ دلار و ۵۰ سنت منعقد شدند که شاهدی بر ثبات قیمت در این بخش است.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، با توجه به اطلاعات تابلوی معاملات بورس فلزات لندن، شاهد افزایش ۶ دلاری نرخ میلگرد به ازای هر تُن در معاملات این محصول بودیم و با این افزایش، قیمت میلگرد به ۶۴۸٫۵ دلار به ازای هر تُن رسید.

قراردادهای آتی تحویل یک ماهه میلگرد با افزایش ۳ دلاری، روی قیمت ۶۹۲٫۵ دلار در هر تن منعقد شد. هر تن قراضه برای تحویل روز قیمت ثابتی داشت و ۳۶۰ دلار به ازای هر تن معامله شد اما قراردادهای آتی تحویل یک ماهه این محصول با ۵۰ سنت کاهش انجام شد.

آمار بورس فلزات اروپا نشان می‌دهد که در آمریکا، قراردادهای آتی یک ماهه ورق گرم به قیمت یک‌ هزار و ۹۷ دلار و ۵۰ سنت منعقد شدند که شاهدی بر ثبات قیمت در این بخش است.

در چین نیز قراردادهای آتی یک ماهه ورق گرم به قیمت ۶۸۹ دلار و ۵۰ سنت در هر تن معامله شد که با توجه به این رقم، کاهش ۲ دلار و ۵۰ سنتی را این محصول تجربه کرد.

بر اساس معاملات بورس فلزات بندر شانگهای، بخش بزرگی از مقاطع فولادی در این بازار با کاهش قیمت همراه بوده است و تنها محصولی که در این بازار روند صعودی داشت فولاد ضدزنگ بوده است.

همچنین فعالیت‌های تولیدی آسیا در ماه ژوئن متوقف شد زیرا بسیاری از شرکت‌ها تحت تأثیر اختلالات عرضه ناشی از قرنطینه‌های سختگیرانه کرونا در چین قرار گرفتند، در حالیکه خطرات کاهش شدید رشد اقتصادی در اروپا و ایالات متحده ترس از رکود جهانی را تقویت کرد.

نرخ میلگرد در این بازار با کاهش ۸ یوآنی به قیمت ۴ هزار و ۳۴۱ یوآن به ازای هر تن معامله شد. فولاد ضد زنگ در این بازار با افزایش ۱۴۰ یوآنی، به نرخ ۱۵ هزار و ۹۶۷ یوآن به فروش رفت.

در بورس سنگاپور، قرارداد ماه آگوست سنگ‌آهن با ۴٫۳ درصد کاهش به ۱۱۳٫۹۰ دلار در هر تن رسید.  بریتانیا هفته گذشته با هدف حمایت از صنعت فولاد که ۳۴۰۰۰ کارگر و گردش مالی سالانه ۲ میلیارد دلار دارد، پیشنهاد تمدید تعرفه‌ها و سهمیه‌ها برای پنج محصول فولادی را مطرح کرد.

نخست وزیر انگلیس در اجلاس G7 در آلمان در رابطه با چالش‌های پیش رو فولادسازان گفت: افزایش هزینه‌های انرژی فولادسازان بریتانیایی را با مشکل مواجه کرده است و این در صورتی است رقبای خارجی آنها کمتر با این قبیل از مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند.

از این‌رو دولت بریتانیا به دنبال راه‌هایی برای محافظت از فولادسازان خود در برابر افزایش هزینه‌های انرژی خواهد بود.

پایان پیام/ ف

کد خبر 273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =