کد خبر 2741
۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۱

۴۴ میلیون تن ذخیره قطعی سنگ آهن در بیجار

۴۴ میلیون تن ذخیره قطعی سنگ آهن در بیجار

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: شهرک بیجار در حوزه سنگ آهن ۴۴ میلیون تن ذخیره قطعی با عیار ۴۷ درصد دارد که توان استخراج این واحد دو میلیون تن است.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، بختیار خلیقی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: یکی از ظرفیت‌های معدنی استان، سنگ آهن است و شهرک بیجار در حوزه سنگ آهن ۴۴ میلیون تن ذخیره قطعی با عیار ۴۷ درصد دارد که توان استخراج این واحد دو میلیون تن است و تولید کنستانتره می‌کند.

وی افزود: با توجه به طراحی که در طول زنجیره فولاد شکل گرفته است، این مواد به سنگ آهن تبدیل می‌شود و این سنگ آهن استخراج شده به کنستانتره، گندله، آهن اسفنجی و ورق تبدیل خواهد شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: این سنگ آهن در طول ۱۷ طرح و ۱۷پروژه به شکل اسناد و در راستای توسعه و اشتغال‌زایی استان نهادینه می‌شود.

خلیقی با بیان اینکه ذخایر دیگر سنگ آهن استان در سراب بیجار، گلاله قروه و سنگ مرمر باباشور آب قروه هستند که مهم‌ترین معادن استان را تشکیل می‌دهند، افزود: معدن باریت عبدالصمدی پریوان با ذخیره ۶۰۰ هزار تن و ذخیره ۴۰ هزار تن جزو معادن بزرگ باریت کشور است.

وی ادامه داد: در حوزه معدن شناسایی ۷ محدوده طلا و سنگ آهن در پهنه سقز، شناسایی ۶ محدوده امیدبخش طلا و سنگ آهن در پهلوی بیجار و شناسایی ۱۴ محدوده امیدبخش طلا و سنگ آهن در پهنه قروه یکی از اولویت‌های کاری اداره صمت کردستان است.

پایان پیام/ م

کد خبر 2741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =