کد خبر 2745
۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸

مدیر تحقیق و توسعه شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان در گفت‌وگو اختصاصی با آهن‌نیوز:

صرفه‌جویی ارزی ۵۰۰ میلیون یورویی با تولید سوزن ریلِ ذوب‌آهن

صرفه‌جویی ارزی ۵۰۰ میلیون یورویی با تولید سوزن ریلِ ذوب‌آهن

مدیر تحقیق و توسعه شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان گفت: کلیه‌ی مراحل ساخت، ماشین‌کاری و تولید سوزن ریل بر اساس فناوری ایرانی و صد در صد از قطعات داخلی خواهد بود که بدون نیاز به هیچگونه وارداتی، این سوزن در پایان سال ۱۴۰۱ به بازار عرضه خواهیم شد و حتی صادرات آن هم امکان‌پذیر است.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، اخیرا در چهارمین جشنواره و نمایشگاه فولاد ایران تفاهم‌نامه تولید سوزن ریل و کسب دانش فنی، مابین شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان و شرکت نیکسرام رازی با میزان صرفه‌جویی ارزی ۵۰۰ میلیون یورو برای کشور انجام شد که از این طریق  وابستگی به این محصول استراتژیک را نیز پایان ببخشد و زنجیره تولید ریل را تکمیل نماید.

مرتضی شیرین پرور، مدیر تحقیق و توسعه شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان در رابطه با جزئیات این تفاهم‌نامه به خبرنگار آهن‌نیوز گفت: شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان براساس برنامه‌های راهبردی و تکمیل سبد ریلی خود، به دنبال ساخت و تولید موفقیت‌آمیز سوزن زبانه‌ ریل، اقدام به تبادل تفاهم‌نامه با شرکت دانش بنیان نیک سرام رازی کرد، بر اساس این تفاهم نامه، دانش فنی ساخت قطعه مرکزی و جوش فلش بات قطعه مرکزی به ریل بر اساس جوش فلش بات انجام خواهد شد و سالانه یک‌هزار دستگاه سوزن در شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان تولید و کشور از واردات این تجهیز ریلی بی‌نیاز خواهد شد.

مدیر تحقیق توسعه شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان در رابطه با اینکه چند درصد از این دستاورد بومی و تولید داخل کشور بوده بیان کرد: سوزن ریل که در سال ۱۳۹۹ در شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان تولید شد، صد در صد بر اساس فناوری داخلی تولید شد که فولاد آن در بخش فولادسازی و ریل آن در بخش مهندسی نورد تولید شد. زبانه‌ی مرکزی، یک سوزن ریل ریخته‌گری خواهد بود.

ایشان در ادامه افزود: کلیه‌ی مراحل ساخت، ماشین‌کاری و تولید سوزن ریل بر اساس فناوری ایرانی و صد در صد از قطعات داخلی خواهد بود که بدون نیاز به هیچگونه وارداتی، ما این سوزن را در پایان سال ۱۴۰۱ به بازار عرضه خواهیم کرد و جتی صادرات آن هم امکان‌پذیر است، زیرا این سوزن، مطابق آخرین استانداردهای منطقه‌ی یورو تولید می‌شود.

گفتنی است سوزن ریل (Railroad switch) یک وسیله مکانیکی است که به ماشین‌های ریلی امکان تغییر از یک مسیر به مسیر دیگر را در تقاطع‌ها فراهم می‌سازد. سوزن ریلی راه‌آهن یکی از نقاط ضعف خط محسوب می‌شود و بایستی نسبت به نگهداری و تنظیم و نظافت آنها توجّه کافی صورت گیرد. در غیر این صورت به جهت حساسیت خاص سوزن راه آهن، امکان وقوع سانحه در روی آنها به دور از انتظار نخواهد بود.

پایان پیام/ف

کد خبر 2745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =