کد خبر 2762
۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵

عرضه و تقاضای قراضه در بازار جهانی بالا رفت

عرضه و تقاضای قراضه در بازار جهانی بالا رفت

براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، در دو هفته اخیر، به دلیل رشد تقاضا و رقابت میان خریداران برای تامین ذخایر خود، قیمت قراضه مکزیک افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، در دو هفته اخیر، به دلیل رشد تقاضا و رقابت میان خریداران برای تامین ذخایر خود، قیمت قراضه مکزیک افزایش یافت.
بسیاری از مصرف‌کنندگان قراضه که در تلاش هستند تا ذخایر خود را تامین کنند، قیمت پیشنهادی خود را افزایش دادند. برهمین اساس، ارزیابی فست‌مارکتز نشان می‌دهد: قیمت قراضه فولادی No۱، تحویل به کارخانه باژیو (مکزیک) ۷ هزار و ۵۵۰ پزو (واحد پول مکزیک) (۳۹۳٫۷۲ دلار) به ازای هر تن بود که این نرخ نسبت به هفته قبل ۱٫۳۴ درصد افزایش یافت. این محصول در این مدت با قیمت ۷ هزار و ۴۵۰ پزو به ازای هر تن معامله می‌شد.
برخی تاجران محصول خود را ۲۰۰ تا ۳۰۰ پزو به ازای هر تن افزایش دادند درحالی که قیمت محصولات دیگر تاجران نسبت به هفته قبل ثابت باقی ماند.
همچنین قیمت قراضه فولادی تمیز No۱، تحویل به کارخانه باژیو با افزایش ۱٫۱۹% نسبت به هفته قبل، به قیمت ۸ هزار و ۵۰۰ پزو رسید. این محصول قبلا با قیمت ۸ هزار و ۴۰۰ پزو به ازای هر تن معامله می‌شد.
به دلیل کمبود عرضه این محصول، معاملات در بازار قراضه تمیز محدود گزارش شدند. براساس ارزیابی هفتگی فست‌مارکتز، قیمت قراضه فولادی تمیز No۱، تحویل به کارخانه مونتری (مکزیک) بدون افزایش نسبت به قبل، ۸ هزار و ۳۵۰ پزو به ازای هر تن گزارش داد درحالی که در هفته گذشته، قیمت‌ها نسبت به ۲۷ دسامبر، ۳۵۰ پزو به ازای هر تن کاهش یافت. این محصول در این زمان با قیمت ۷ هزار پزو به ازای هر تن معامله می‌شد.
براساس آخرین ارزیابی‌ها، قیمت قراضه فولادی No۱، تحویل به کارخانه مونتری با افزایش ۴٫۲۹ درصدی نسبت به هفته قبل، به ۷ هزار و ۳۰۰ پزو به ازای هر تن رسید. این محصول در هفته قبل، با قیمت ۷ هزار پزو به ازای هر تن معامله می‌شد.
البته در آغاز سال ۲۰۲۳، فعالان بازار مکزیک به افزایش شدید قیمت در بازارهای اصلی قراضه، واکنش نشان دادند.
میزان تقاضای قراضه با وجود فولادسازان و ریخته‌گران فلزات که به دنبال تامین ذخایر خود بودند، بسیار بالا گزارش شد. پیش‌بینی می‌شود در هفته آینده به دلیل وضعیت پویای بازار، روند صعودی قیمت‌ها در بازار همچنان ادامه یابد.

پایان پیام/ ف

کد خبر 2762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =