کد خبر 2793
۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۰

بورس کالا بدون اطلاعیه عرضه

بورس کالا بدون اطلاعیه عرضه

امروز یکشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۱ مطابق یکشنبه‌های هفته‌های گذشته اطلاعیه بورس کالای ایران خالی از عرضه محصولات فولادی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، امروز یکشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۱ مطابق یکشنبه‌های هفته‌های گذشته اطلاعیه بورس کالای ایران خالی از عرضه محصولات فولادی است. برحسب روال که روز یکشنبه، روز عرضه آهن اسفنجی است اما امروز هم خالی از عرضه است اما بر خلاف همیشه عرضه این محصول دیروز شنبه اول بهمن به مقدار ۴۷ هزار تن عرضه شد که از این مقدار ۳۷ هزار تن مربوط به آهن اسفنجی و ۱۰ هزار تن آهن اسفنجی بریکت بود که به طور کامل با تقاضای بالا به ترتیب با قیمت‌های ۸۹ هزار و ۵۹۴ ریال و ۹۵ هزار و ۸۶۶ ریال به فروش رفت.

همچنین دیروز علاوه بر آهن اسفنجی محصولات نورد فولادی شامل تیرآهن، شمش بلوم، میلگرد (میلگرد ساده صنعتی و میلگرد کلاف) و ورق گالوانیزه خودرو؛ و سنگ آهن شامل گندله سنگ آهن، کنسانتره سنگ آهن، سنگ آهن کلوخه و سنگ آهن دانه‌بندی عرضه شد.

اما در تالار صادراتی کیش امروز ۲۸ هزار تن شمش بلوم با قیمت پایه ۱۷۹ هزار ریال توسط فولاد خوزستان عرضه شده است. 

گفتنی است فلسفه راه‌اندازی تالار صادراتی در جزیره کیش، جهت ایجاد زمینه حضور سرمایه‌گذاران خارجی در بازار کالاهای ایرانی بوده است. این بازار در ۴ آبان ۱۳۸۸ در جزیره کیش آغاز به کار کرده است. ۱۰ درصد کالاهایی که در بورس کالا معامله می‌شود به مبادلات بین‌المللی اختصاص دارد؛ از جمله آنها می‌توان به قیر، سنگ آهن و عایق رطوبتی اشاره کرد که از طریق بورس کالا به بازارهای جهانی صادر می‌شوند. معاملات تالار صادراتی کیش از مورخ ۹۶/۰۴/۰۷ باسامانه معاملاتی TTS کیش و از طریق دفاتر کارگزاران در تهران برگزار می‌شود. واریز وجوه جهت تسویه قراردادهای صادراتی کماکان بایستی از طریق حساب‌های عملیاتی کیش انجام پذیرد.

پایان پیام/ ف

کد خبر 2793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =