کد خبر 283
۱۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۶

حل مسأله بیکاری با تکمیل زنجیره‌ صنایع فولادی

حل مسأله بیکاری با تکمیل زنجیره‌ صنایع فولادی

نماینده مردم شهرستان‌های سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی گفت که امروز در منطقه مرکزی کرمان یک نفر بیکار پیدا نمی‌شود.

به گزارش آهن‌نیوز، مهمترین بخش نشست خبری شهباز حسن‌پور، نماینده مردم شهرستان‌های سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی به وضعیت صنایع فولادی این منطقه و تأثیر آن بر اشتغال و ریشه‌کنی بیکاری اختصاص داشت.

حسن‌پور با اشاره به اینکه کارخانه فولاد مَشیز بردسیر یک هزار و ۳۰۰ بیمه شده دارد، افزود: امروز در منطقه لاله‌زار یک نفر بیکار پیدا نمی‌کنید؛ حتی هزاران نفر در فصل چیدن گل به این منطقه می‌آیند که وجود چنین مراسمی لطف نظام جمهوری اسلامی و همکاری مردم را نشان می‌دهد.

وی افزود: بیش از ۶ هزار نفر بیمه شده در شرکت‌های فولادی بردسیر اشتغال دارند که حجم اشتغال‌زایی بالای معادن را نشان می‌دهد.

نماینده مردم شهرستان‌های سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی به موضوع کمبود برق در طرح‌های توسعه‌ی فولادی نیز اشاره کرد و گفت: آینده توسعه پروژه‌های فولادی استان کرمان نشان می‌دهد که سه هزار مگاوات برق کم داریم و نمایندگان کرمان در مجلس شورای اسلامی بیش از ده‌ها جلسه با وزیران نیرو و معاونان او داشتند و رایزنی‌ها در این زمینه انجام شده است.

این نماینده مجلس در پاسخ به مسأله آب‌بر بودن صنایع فولادی نیز گفت: یک هزار و ۱۰۰ حلقه چاه آب در سیرجان وجود دارد که یک هزار و ۵۰ حلقه آن به حوزه کشاورزی اختصاص دارد.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی افزود: استان کرمان سال‌ها پیش فقط خام‌فروش بود اما اکنون اقدامات بسیاری در تکمیل زنجیره ارزش‌افزوده از سنگ خام، کنستانتره، گندله، آهن اسفنجی تا شمش و میلگرد در استان تولید می‌شود.

وی در پایان ضمن اشاره به وضعیت گسترش فضای ناامیدی در کشور، گفت: مردم باید بدانند که استان کرمان اکنون جزو بزرگ‌ترین تولیدکنندگان فولاد کشور است.

پایان خبر/ پ م

کد خبر 283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =