کد خبر 2847
۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۷

معاون وزیر صمت:

پروانه بهره‌برداری معادن غیرفعال لغو می‌شود

پروانه بهره‌برداری معادن غیرفعال لغو می‌شود

معاون معدن و فرآوری مواد وزارت صمت گفت: در راستای استفاده مطلوب از منابع معدنی کشور و ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی پروانه بهره برداری معادن غیرفعال لغو می‌شود.

به گزارش آهن نیوز، رضا محتشمی پور روز پنجشنبه در سفر به بروجرد و نشست با معدن داران این شهرستان که در محل فرمانداری بروجرد برگزار شد، اظهار داشت: پروانه بهره برداری معادن بیش از یکسال ابطال می شود و شورای معادن استان باید به شکایات مردم و معدن داران رسیدگی کنند اگر خسارتی به کشاورزی یا جاده های روستایی وارد شده باید در این شورا رسیدگی شود.

وی بیان کرد: واگذاری معادن باید با ثبت محدوده در مزایده انجام شود و ساماندهی معادن غیر فعال و واگذاری آن به شهرداری ها توسط وزارت صمت انجام می شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: معدن خرید و فروش نمی شود ولی امکان واگذاری پروانه بهره برداری وجود دارد، معادنی که ثبت اطلاعات تولید ندارند و در سامانه نیستند سلب خواهند شد.

محتشمی پور اضافه کرد: امسال در بررسی ها مشخص شد که ۱۵ درصد حقوق قانونی دولتی را معدن داران واریز نکرده اند.

وی با بیان اینکه با همکاری مجلس شورای اسلامی قانون اصلاح معادن اصلاح شد، ادامه داد: معادن باید باسکول نصب کند و بار سنگین فراتر از استاندارد نباید داشته باشد، زیرا بارگیری فراتر از استاندارد باعث تخریب راه‌ها نیز می شود.

وی گفت: تخلفات معدن باید پیگیری شود اگر تخلفاتی داشته باشند طبق قانون بررسی و رسیدگی شود.

محتشمی پور اظهار داشت: نظارت بر معادن بیشتر شده است تا مشکلات و تخلفات و خسارات بررسی و پیگیری شود.

وی افزود: در لرستان تقریبا عمده معادن شن و ماسه و غیر فلزی است و انتظار از معادن در حد خودشان است و باید ظرفیت معادن فلزی شهرستان بروجرد فعال شود و پیگیری ها انجام خواهد شد.

مدیرکل صمت لرستان بیان کرد: ۲۴ معدن در شهرستان بروجرد وجود دارد که ۱۷ مورد آن فعال و دارای پروانه بهره برداری است.

بهمن جعفری اضافه کرد: ۴۱۶ واحد صنعتی در شهرستان وجود دارد که ۴۰ درصد صنایع معدنی است.

وی گفت: از ظرفیت صندوق فعالیت های معدنی باید استفاده شود در سال جاری ۳۹ میلیارد تومان وصولی حقوق دولتی را داشتیم و امیدواریم به خزانه برگردد و در سال آتی مشکلات معدن داران در نظر گرفته شود.

این نشست با حضور عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی و مسلم مرادی معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد و بهمن جعفری مدیرکل سازمان صمت لرستان و جمعی از مسوولان شهرستانی و معدن داران در فرمانداری بروجرد برگزار شد.

کد خبر 2847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =