کد خبر 2850
۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۷

گزارش اختصاصی آهن‌نیوز از معاملات بورس کالا

کاهش عرضه ۹۴/۶ و افزایش قیمت ۱۰ درصدی شمش بلوم

کاهش عرضه ۹۴/۶ و افزایش قیمت ۱۰ درصدی شمش بلوم

در پایان معاملات امروزِ بورس کالای ایران، عرضه‌ها ریزش چشم‌گیر حدوداً ۶۲ درصدی داشت و در مجموع ۱ میلیون ۱۱۲ هزار و ۱۸۶ تن محصول شامل ۱ میلیون ۱۰۰ هزار تن سنگ آهن و ۱۲ هزار و ۱۸۶ هزار تن محصولات فولادی مورد معامله قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، امروز ۸ بهمن ۱۴۰۱ طبق اطلاعیه عرضه بورس کالا قرار بود در ۲ میلیون و ۸۸۳ هزار ۱۵۲ تن محصول که ۲ میلیون ۸۲۶ هزار تن آن مربوط به سنگ آهن و همچنین ۵۷ هزار و ۱۵۲ تن محصول فولادی عرضه شود. اما در پایان معاملات امروز، عرضه‌ها ریزش چشم‌گیر حدوداً ۶۲ درصدی داشت و در مجموع ۱ میلیون ۱۱۲ هزار و ۱۸۶ تن محصول شامل ۱ میلیون ۱۰۰ هزار تن سنگ آهن و ۱۲ هزار و ۱۸۶ هزار تن فولاد مورد معامله قرار گرفت.

در جریان این معاملات از بین محصولات فولادی ۳ هزار ۵۲۰ تن سبد میلگرد ساده صنعتی و ۶۰۰ تن ورق سرد خودرو و لوازم خانگی به دلیل نبود تقاضای مکفی از تابلوی معاملات حذف شد. شمش بلوم نیز ۹۴/۶ درصد کاهش در عرضه داشت و به میزان ۲ هزار تن عرضه و با تقاضای هزار تنی روبه رو شد که با افزایش قیمت ۱۰ درصدی به مبلغ ۲۱۱ هزار و ۱۵۶ تن مورد معامله قرار گرفت.

در بین معاملات سنگ آهن نیز ۵۰۰ هزار تن سنگ آهن کلوخه و ۶۱ هزار تن سنگ آهن دانه‌بندی از معاملات باز ماند. کنسانتره سنگ آهن نیز ۵۵/۳ درصد کاهش در عرضه داشت و به میزان ۴۰۰ هزار تن عرضه و ۳۷۰ هزار تن مورد تقاضا بوده و با میانگین قیمت پایه ۲۹ هزار و ۴۳۰ ریال مورد معامله قرار گرفت.

گندله سنگ آهن نیز ۴۸/۹ درصد ریزش عرضه نسبت به اطلاعیه صبح داشته  با عرضه ۷۰۰ هزار تن و تقاضای ۲۳۵ هزار تن به مبلغ ۳۷ هزار ۶۷۰ ریال به فروش رفت.

جزئیات عرضه‌های امروز را به همراه نوسان قیمتی و عرضه نسبت به هفته قبل و نتیجه پایان معاملات را ملاحظه می‌فرمایید. 

کاهش عرضه ۹۴/۶ و افزایش قیمت ۱۰ درصدی شمش بلوم

کاهش عرضه ۹۴/۶ و افزایش قیمت ۱۰ درصدی شمش بلوم

پایان پیام/ ف

کد خبر 2850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =