کد خبر 289
۱۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۷

پیشرفت 60 درصدی فولادسازان در طرح‌های نیروگاهی

پیشرفت 60 درصدی فولادسازان در طرح‌های نیروگاهی

۱۴ ساختگاه نیروگاهی به‌طور میانگین پیشرفت ۶۰ درصدی داشته‌اند و طبق تفاهم‌نامه اولیه، حداقل ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی جدید توسط سرمایه‌گذاران صنعتی و معدنی کشور احداث می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، "سید زمان حسینی" مجری طرح احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه توسط صنایع در جمع خبرنگاران گفت: فروردین‌ امسال تفاهم‌نامه احداث نیروگاه‌ها توسط صنایع در صحن علنی مجلس شورای اسلامی تصویب و پشتوانه قانونی به خود گرفت و بر این ‌اساس وزارتخانه‌های نیرو، صمت و نفت ملزم به اجرای آن شدند.

وی افزود: دوره پیشبرد شامل انتخاب مشاور، انجام مطالعات اولیه، انتخاب ساختگاه، مطالعات شبکه و اخذ مجوزهای محیط‌زیست، مجوزهای پدافند غیرعامل، تأمین آب و سوخت پروژه، تأمین مالی و انتخاب پیمانکار است.

حسینی افزود: در ۱۴ ساختگاه نیروگاهی به‌طور میانگین شاهد پیشرفت ۶۰ درصدی برنامه اجرای نیروگاه‌ها هستیم که از این میان عملیات اجرایی ۵ نیروگاه شامل آلومینیوم المهدی، چادرملو، گل‌گهر سیرجان، معادن و فلزات نیروگاه سمنان و فولاد خوزستان آغاز شده و حتی نخستین واحد از این مجموعه در نیروگاه سمنان در ماه جاری و واحد دوم آن نیز به فاصله ۴۵ روز بعد وارد مدار خواهد شد.

وی ادامه داد: از میان این نیروگاه‌ها، پیشرفت فیزیکی دو نیروگاه در ساختگاه‌های سمنان شامل دو واحد ۱۸۳ مگاواتی گازی که در ادامه یک واحد ۱۷۰ مگاواتی بخاری نیز به آن اضافه می‌شود و فولاد مبارکه شامل دو واحد ۳۰۷ مگاواتی گازی که در ادامه یک واحد ۳۰۰ مگاواتی بخار نیز در کنار آن ساخته می‌شود، بیشتر از بقیه بوده است.

مجری طرح احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه توسط صنایع در پایان با بیان اینکه نیروگاه‌های صنایع معدنی بر اساس تفاهم‌نامه وزارتخانه‌های نیرو و صمت احداث می‌شود، خاطرنشان کرد: طبق تفاهم‌نامه اولیه، حداقل ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی جدید توسط سرمایه‌گذاران صنعتی و معدنی کشور احداث می‌شود.

پایان پیام/ پ م

کد خبر 289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =