کد خبر 2953
۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲

گزارش اختصاصی آهن‌نیوز از معاملات بورس کالا

افتِ قیمت دلیل کاهش عرضه تیرآهن

افتِ قیمت دلیل کاهش عرضه تیرآهن

در انتهای معاملات امروز عرضه‌های محصولات فولادی با کاهش ۵۰ درصدی به مقدار ۹۲ هزار و ۲۸۰ تن عرضه شده و با میزان تقاضای ۱۶۱ هزار و ۱۳۸ تنی مواجه شد. همچنین در عرضه‌های امروز تیرآهن کاهش ۴۵ درصدی در میزان عرضه نسبت به هفته گذشته داشت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، طبق اطلاعیه بورس کالای ایران امروز، ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ قرار بود ۱۸۵ هزار و ۲۳۱ تن محصول فولادی شامل تیرآهن، میلگرد، ناودانی و نبشی معامله شود اما در انتهای معاملات امروز عرضه‌ها با کاهش ۵۰ درصدی به مقدار ۹۲ هزار و ۲۸۰ تن عرضه شده و با میزان تقاضای ۱۶۱ هزار و ۱۳۸ تنی مواجه شد.

گفتنی است در عرضه‌های امروز تیرآهن کاهش ۴۵ درصدی در میزان عرضه نسبت به هفته گذشته داشت، از دلایل این کاهش عرضه طبق نظر کارشناسان بورس کالا مورد اول مربوط به قیمت هفته گذشته تیرآهن نسبت به دو هفته پیش در عرضه‌های ذوب آهن است که کاهش معنی‌داری داشته، بنابراین ذوب آهن اگر این هفته با تناژ بالای مشابه هفته قبل عرضه می‌کرد با توجه به این کاهش قیمت، مقرون به صرفه نبود بنابراین با کاهش عرضه این هفته مواجه شد. از طرف دیگر بحث گاز ذوب آهن است که دچار محدودیت شده است و منجر به کاهش تولید محصولات شده که افزایش تولید نیز مستلزم عبور از فصل سرما است تا به تناژهای تولیدی قبل برسد.

در بازار امروز همچنین میلگرد با کاهش ۵۵/۳ درصدی عرضه نسبت به اطلاعیه صبح روبه رو شده و به مقدار ۷۴ هزار و ۸۰۸ تن عرضه و با تقاضای ۹۰ هزار و ۵۹ تن به مبلغ میانگین ۱۸۹ هزار و ۹۱۸ ریال مورد معامله قرار گرفت.

در بخش نبشی نیز عرضه‌ها ۱۲/۶ درصد کاهش داشت و دو شرکت پارت نورد لاهور و نورد فولاد صدرا علیرغم اینکه تقاضا نیز داشتند اما به علت عدم پذیرش قیمت از سمت خریداران از معامله بازماندند.

در تصاویر زیر جزئیات عرضه امروز و تغییرات آن و نتیجه پایان معاملات را مشاهده می‌کنید: 

افتِ قیمت دلیل کاهش عرضه تیرآهن

افتِ قیمت دلیل کاهش عرضه تیرآهن

پایان پیام/ ف

کد خبر 2953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =