کد خبر 296
۱۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵

استاندار هرمزگان در گفت‌وگو با آهن‌نیوز:

ساخت خانه‌های مردم زلزله‌زده 6 ماه زمان می‌برد

ساخت خانه‌های مردم زلزله‌زده 6 ماه زمان می‌برد

استاندار هرمزگان گفت: ازآنجاییکه بخشی از توان مالی استان به بازسازی مناطق متأثر از سیل و زلزله‌ سال گذشته اختصاص یافته، بنابراین امیدواریم ظرف مدت 6 ماه آینده بخشی از واحدهای مسکونی منطقه روستایی سایه‌خوش ساخته و تحویل داده شود.

به گزارش خبرنگار آهن‌نیوز، "مهدی دوستی" استاندار هرمزگان در سومین روز از وقوع زلزله‌ی مهیب در غرب این استان در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی پایگاه خبری آهن‌نیوز به مناطق آسیبدیده گفت: خدمت‌گزاران مردم در دولت و نیروهای خدوم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پای کار آمده‌اند و نیاز اولیه هفت هزار نفر از روستاییان زلزله‌زده‌ سایه‌خوش را با اسکان موقت برطرف کردیم.

از وی در خصوص تعداد کانکس‌های رسیده به این منطقه پرسیدیم که دوستی پاسخ داد: تاکنون حدود 120 عدد کانکس به این منطقه زلزله‌زده رسیده است که در مدت‌زمان محدودی تعدادی از کانکس‌ها را هم نصب کردیم و به‌زودی تحویل مردم زلزله‌زده خواهد شد.

وی ضمن اشاره به گرمای شدید و طاقت‌فرسای این فصل از استان هرمزگان، تصریح کرد: در حال حاضر وسایل سرمایشی برای منطقه روستای زلزله‌زده سایه خوش تأمین شده و هم‌زمان با برق‌رسانی به قسمت‌های مختلف روستا، کولرها نیز در حال نصب است.

استاندار هرمزگان در خصوص پیشرفت عملیات آواربرداری نیز تشریح کرد: عملیات آواربرداری از دو روز پیش آغاز شده و امروز به‌منظور استاندارسازی منازل روستایی و چگونگی ساخت خانه‌ها و معماری در این منطقه، جلسه‌ای را برگزار کردیم.

وی در رابطه با میزان خسارت‌های وارد شده به این منطقه نیز گفت: طبق برآوردهای اولیه هم‌اکنون بیش از یک‌هزار واحد مسکونی باید ساخته شود و برآورد ابتدایی میزان خسارت زلزله روستاهای غرب استان بالغ‌ بر 300 میلیارد تومان است، که به همین میزان نیز ابنیه‌ی فنی آسیب‌دیده و برای بازسازی آن نیاز به بودجه داریم.

دوستی به موانع در سرعت بخشیدن به بازسازی این مناطق نیز اشاره کرد و افزود: ازآنجاییکه بخشی از توان مالی استان هرمزگان به بازسازی مناطق متأثر از سیل و زلزله‌ سال گذشته اختصاص یافته و هنوز پروژه ساخت مناطق تخریبی تکمیل نشده، بنابراین برنامه ما این است که بتوانیم ظرف مدت 6 ماه آینده بخشی از واحدهای مسکونی منطقه روستایی سایه خوش را احداث کنیم تا در کمترین زمان ممکن به مردم تحویل داده شود.

وی اضافه کرد: البته کانون زلزله تنها سایه‌خوش نیست و یکی دیگر از کانون‌های زلزله و روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بندرلنگه است که در پی وقوع زلزله آسیب شدیدی دیده است.

دوستی تصریح کرد: هم‌اکنون نیروهای جهادگر و امدادی قرارگاه مدینه منوره سپاه در آن منطقه مستقر هستند و اقدامات ساخت‌وساز منازل روستایی را انجام می‌دهند.

وی در پاسخ به خبرنگار آهن‌نیوز در خصوص نحوه‌ی جبران خسارت زلزله از سوی بیمه‌گر نیز بیان داشت: علی‌رغم این‌که امیدوار بودیم هیچ‌گاه از بیمه استفاده نکنیم اما خوشبختانه سه هفته پیش، بیمه منازل مسکونی روستاییان را انجام دادیم و امروز این بیمه به یاری مردم خواهد آمد.

استاندار هرمزگان در پایان بیان داشت: کارشناسان در حال ارزیابی منطقه هستند و بیمه تا سقف 100 میلیون تومان خسارت‌هایی را که به منازل و اثاثیه مردم وارد شده است، جبران می‌کند.

پایان پیام/ پ م

کد خبر 296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =