کد خبر 3018
۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۶

راکدی بازار قراضه در آمریکا و افت قیمت میلگرد در چین

راکدی بازار قراضه در آمریکا و افت قیمت میلگرد در چین

درحالی که قیمت قراضه ضدزنگ آمریکا در طول چندین هفته اخیر به تدریج رشد یافته است، نسبت به دیگر محصولات هم‌رده خود افزایش چندانی را تجربه نکردند، از طرف دیگر قیمت میلگرد داخلی چین با افت فعالیت تجاری، کاهش یافت.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، در حالی قیمت قراضه ضدزنگ سری ۴۰۰ در مقایسه با هفته گذشته کاهش چشم‌گیری داشت که گرید سری ۳۰۰ به دنبال عرضه محدود افزایش جزئی یافت. در همین حال، فعالان بازار نگرانی خود را درباره چشم‌انداز تقاضا در پی نوسان قیمت نیکل در بورس فلزات لندن اعلام کردند.
تاجران بازار بیان کردند: تا زمانی که پیشرفتی چشم‌گیر در تقاضای کارخانه‌ها مشاهده نکنیم، قیمت قراضه ضدزنگ در روند صعودی با مشکل مواجه خواهد بود. درحالی که قیمت قراضه ضدزنگ در طول چندین هفته اخیر به تدریج رشد یافته است، نسبت به دیگر محصولات هم‌رده خود افزایش چندانی را تجربه نکردند.
قیمت گریدهای قراضه ضدزنگ تولیدکنندگان از سطح عادی دور بوده است که باعث شد قیمت سری ۳۰۰ افزایش یابد.
علاوه بر این، برخی تاجران از کاهش اساسی در حجم قراضه وارداتی در آمریکا خبر دادند که باعث محدودیت در عرضه قراضه به مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان شده است.
در همین حال، فعالان بازار پیش‌بینی می‌کنند که روند کاهش عرضه و تولید تا آینده نزدیک ادامه پیدا کند.

از طرفی، درحالی که انتظار می‌رفت رشد ۲۵ واحدی نرخ بهره آمریکا برای ماه فوریه از افزایش بهای کامودیتی‌ها حمایت کند، انتشار داده‌های اشتغال این کشور برای ماه ژانویه فعالان بازارهای مالی و کالایی دنیا را ترساند. ایجاد ۵۱۷ هزار شغل جدید در آمریکا برای ماه ژانویه نرخ بیکاری در این کشور را به کمترین میزان ظرف ۵۰ سال اخیر رساند، اگرچه این داده خبری خوش از وضعیت اقتصادی این کشور است، اما می‌تواند فدرال رزرو را به اخذ سیاست انقباضی بیشتر بدون واهمه از تبعات منفی آن بر اقتصاد ترغیب کند.

در طرف دیگر، قیمت میلگرد داخلی چین با افت فعالیت تجاری، کاهش یافت. به گفته برخی منابع بازار، بسیاری از خریداران به دنبال تعطیلات سال نو قمری از بازار دور ماندند و آنهایی که به بازار بازگشتند، حجم خرید خود را به دلیل افت قیمت فیوچرز کاهش دادند.
با این حال، یک تحلیل‌گر بازار اظهار داشت: ذخایر میلگرد خریداران در سطح معقولی است، بنابراین آنها تحت فشار برای تخلیه ذخایر خود نیستند. آنها منتظر هستند تا تمامی خریداران در هفته آینده، از تعطیلات بازگردند. تا آن زمان، خریداران قیمت‌ها را کاهش نخواهند داد.

کد خبر 3018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =