کد خبر 309
۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۱

با حضور وزیر صمت؛

افتتاح خط ۳ کارخانه کنسانتره شرکت گهرزمین

افتتاح خط ۳ کارخانه کنسانتره شرکت گهرزمین

خط شماره ۳ کارخانه تولید کنسانتره شرکت گهرزمین سیرجان با اعتبار ۶۰ میلیون یورو افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، محمد فلاح مدیرعامل شرکت سنگ‌آهن گهرزمین در حاشیه‌ی مراسم افتتاح این پروژه که با حضور وزیر صمت و مقامات ارشد استانی برگزار شد، در میان خبرنگاران حضور یافت و گفت: اجرای این پروژه برای ۲۰۰ نفر به‌صورت مستقیم و ۵۰۰ نفر به‌صورت غیرمستقیم اشتغال‌زایی می‌کند.
وی گفت: منطقه گل گهر با عظمتی فوق‌العاده پشتیبانی ۴۰ درصد از فولاد کشور را در اختیار دارد و بیش از ۲۲ هزار نفر در منطقه گل گهر و بیش از ۶ هزار نفر در شرکت گهر زمین مشغول به کار هستند.
فلاح افزود: کارگران در شرایط بد آب و هوایی و وضعیت نامناسب زیست‌محیطی در گودهای معدنی فعالیت می‌کنند که سنگینی هوا در این مناطق سبب تنگی نفس می‌شود و فعالیت در این شرایط دشوار است.
وی تصریح کرد: همچنین شرایط بد آب و هوایی و مشکلات خرید ماشین‌آلات، بهره‌برداری از کارخانه‌های منطقه گل گهر را دشوار کرده است.
مدیرعامل شرکت سنگ‌آهن گهرزمین اضافه کرد: مدیران مجموعه گل گهر یک هزار میلیارد تومان پیش ‌پرداخت کردند و طلسم استفاده از آب دریا را شکستند که اگر پشتیبانی استاندار وقت کرمان و پرداخت‌های گل گهر نبود این آب امروز به سیرجان نیامده بود.
وی افزود: انجام پروژه انتقال آب یک طلسم بود اما انتقال آن به کویر قلب رهبری را خوشحال کرد، اگر این کار ادامه یابد مشکلات خشک‌سالی در استان فوق‌العاده کاهش می‌یابد و فاتحه خشک‌سالی خوانده خواهد شد.
وی با بیان اینکه چرا تمام معدن شماره سه به گهرزمین واگذار نشده اظهار داشت: اگر تولید گهرزمین ادامه نیابد در آینده نه‌چندان دور تولید آن به ۵۰ درصد می‌رسد و ۵۰ درصد تولید می‌خوابد؛ در این صورت خسارتی به صنعت فولاد کشور وارد می‌شود لذا نگذاریم سنگ از منطقه بیرون برود، نگذاریم تولید راکد شود.
مدیرعامل شرکت سنگ‌آهن گهرزمین این مصاحبه خبری را سؤالات متعدد خود ادامه داد و گفت: عمر کارخانه‌ها به جای ۱۰ سال باید به ۳۰ سال برسد؛ چرا ما بیش از ۲ میلیون تن گندله بر زمین داریم اما مشتری نیست؟
وی ابراز داشت: چرا تأمین ماشین‌آلات معدنی در شرایط تحریمی باید قطعه‌قطعه به کشور وارد شود و زمان ترخیص جنازه تحویل بگیریم؟
فلاح بیان کرد: چرا پهنه جیرفت در طول و عرض وسیع مطالعه شده و دنبال حفاری آن نیستیم؟ آماده دسترسی به این توده‌ها و جبران بیکاری ناشی از بین رفتن محصولات کشاورزی استان کرمان را داشته باشیم و با این کار اشتغال در جنوب کرمان را ایجاد کنیم.
وی افزود: چقدر در انتقال جمعیت کار به سواحل دریای عمان وقت گذاشتیم؟ چرا محلی برای دپو و حوضچه باطله فولاد در منطقه گل گهر نداریم؟ چرا مشکلات مانع رشد کارآفرینی بیشتر شده است؟
مدیرعامل شرکت سنگ‌آهن گهرزمین ادامه داد: چرا ۴۲ مگاوات برق موردنیاز ما به ۲.۵ مگاوات تقلیل یافته و بسیاری از کارخانه‌ها را برای نداشتن برق تعطیل کردیم یا در احداث نیروگاه کمتر موفق بودیم؟
وی افزود: استانداران با اختیارات در شورای تأمین و شورای معادن باید مناطق واکاوی نشده را به شرکت‌های پرتوان واگذار کنند نه افراد دلال.
فلاح تصریح کرد: شرایطی گذاشته شود که بااستعدادها پای کار بیایند تا در آینده اشتغال‌زایی خوبی ایجاد شود.

پایان پیام/ پ م

کد خبر 309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =