کد خبر 313
۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱

از سه ماه آینده؛

عرضه سه محصول جدید فولادی به بازار داخلی

عرضه سه محصول جدید فولادی به بازار داخلی

محصولات جدید فولادی با راه‌اندازی طرح V.O.D از سه ماه آینده به بازار داخلی عرضه می‌شوند و تنوع محصولات ویژه و کیفی در گروه فولاد مبارکه افزایش پیدا خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، «محمدیاسر طیب‌نیا» مدیرعامل فولاد مبارکه در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی واحد گاززدایی و کربن‌زدایی در مجتمع فولاد سبا، گازهای محلول در فولاد مذاب شامل هیدروژن، نیتروژن و همچنین کربن کاهش می‌یابد و در نتیجه آن، گریدهایی فولادی با استحکام بالا برای تأمین نیاز صنایع خودروسازی تولید خواهد شد.
وی اضافه کرد: راه‌اندازی واحد گاززدایی نقش مهمی در تولید فولادهای کیفی شامل فولاد API (برای لوله‌های انتقال نفت و گاز)، فولاد پر استخدام و پیشرفته (جهت استفاده در صنایع خودروسازی) و فولاد الکتریکی دارد، محصولاتی که طی سال‌های گذشته از خارج از کشور تأمین می‌شده اما از این‌ پس کشورمان از واردات آن‌ها بی‌نیاز خواهد شد.
مدیرعامل فولاد مبارکه با اشاره به طرح احداث واحد اسمز معکوس ثانویه (RO2) در مجتمع فولاد سبا اظهار داشت: افزایش تنوع محصولات ویژه و کیفی در گروه فولاد مبارکه دستاورد بزرگی محسوب می‌شود و نقش مهمی در سودآوری این مجموعه و همچنین خودکفایی کشور خواهد داشت.
وی ادامه داد: با بهره‌برداری از پروژه اسمز معکوس ثانویه (RO2) تکمیلی با ظرفیت ۴۸۰ مترمکعب در ساعت، درصد بازیابی آب از پساب افزایش یافته و میزان مصرف آب تازه در فرایند تولید کاهش می‌یابد.
مدیرعامل فولاد مبارکه اظهار داشت: این طرح تأثیر قابل‌توجهی در کیفیت و میزان بازچرخانی پساب‌های صنعتی و بهداشتی خواهد داشت، با اجرای این پروژه، میزان مصرف آب تازه برای تولید تا حد زیادی در مجتمع فولاد سبا کاهش پیدا می‌کند.
وی افزود: مدت‌زمان اجرای پروژه V.D مجتمع فولاد سبا حدود ۶ ماه بوده است، فولادهای الکتریکی یا سیلیکونی در صنایع تولید ترانسفورماتور، تولید موتورها و ژنراتورهای الکتریکی کاربرد زیادی دارد.

کد خبر 313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =