کد خبر 3322
۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۴

️استقبال بازاریان از انتخابات اتحادیه آهن و فولاد تهران

️استقبال بازاریان از انتخابات اتحادیه آهن و فولاد تهران

انتخابات اتحادیه آهن و فولاد تهران درحالی صبح امروز (دوم اسفندماه) برگزار شد که تعداد قابل‌توجهی از بازاریان این صنف در این اتحادیه حضور داشتند. قرار است نتایج در مرحله اول مشخص شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، اتحادیه آهن و فولاد تهران از سال ۱۲۹۶ در آب منگول تهران با عنوان صنف حداد و آهن فروش تاسیس شده و امروز ۱۰۶ سال از تاسیس این اتحادیه می‌گذرد. تا سال ۱۳۵۱ پروانه کسب از طریق شهرداری تهران صادر می‌شد اما از آن به بعد از طریق اتحادیه آهن‌فروشان صادر می‌شود. این در حالی است که انتخابات اتحادیه هر ۴ سال یک بار صورت می‌گیرد و ۱۰ کاندید برای اعضای هیئت مدیره و ۳ کاندید برای اعضای بازرسی هیئت مدیره اعلام آمادگی برای شرکت در انتخابات می‌کنند و در رقابت انتخاباتی از این تعداد ۷ عضو برای اعضای هیئت مدیره و ۱ بازرس اصلی و ۱ بازرس علی‌البدل از میان کاندیدها انتخاب می‌شود.

محمد صادق چیت ساز کاندید بازرسی انتخابات اتحادیه آهن و فولاد در گفتگو با آهن نیوز  با بیان اینکه هدف اصلی از انتخابات اتحادیه، حضور نیروهای جدید و مطلع در بازار آهن و فولاد در هیئت مدیره اتحادیه است افزود: همچنین از شرح وظایف این اتحادیه مدیریت و نظارت بر روند بازار، حضور رئیس اتحادیه برای تعیین قیمت آهن در کنار بورس کالا و وزارت صمت، صدور پروانه کسب و بررسی میدانی فرد درخواست‌دهنده برای فعالیت در این صنف به عنوان فروشنده، حل مشکلات صنف بین خود بازاریان یا خریداران در هیئت حل اختلاف اتحادیه است.

به گفته وی، همچنین یک هیئت حل اختلاف مالیاتی به عنوان نماینده بند ۳ در تمامی جلسات حل اختلاف مالیاتی حضور داشته و از حقوق صنف دفاع می‌کند.

این فعال صنف آهن با بیان اینکه روند انتخابات امسال بسیار خوب بوده و با استقبال بازاریان این صنف برای شرکت در انتخابات مواجه شده است یادآور شد:در صورتی که یک‌هزار نفر در انتخابات صنف آهن و فولاد شرکت کنند نتایج در مرحله اول مشخص می‌شود و در صورتی که تعداد شرکت‌کنندگان به حدنصاب نرسد انتخابات به دور دوم که در فرودین ۱۴۰۲ خواهد بود، موکول می‌شود.

طبق این گزارش، نظارت و مدیریت این انتخابات با حضور نمایندگان وزارت صمت بوده و رعایت تمام موازین لازم و احراز شرایط شرکت‌کنندگان با کنترل دقیق و جدی وزارت صمت انجام  شد. همچنین، انتخابات تعیین اعضای اتحادیه تا ساعت ۱۴ امروز ادامه دارد.

پایان پیام/ ف

کد خبر 3322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =