کد خبر 333
۱۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶

بخشنامه‌های بی‌سرانجام در صنایع فولادی

بخشنامه‌های بی‌سرانجام در صنایع فولادی

صدور برخی بخشنامه‌ها نه تنها به پیش‌برد فعالیت فولادی‌ها کمک نمی‌کند؛ بلکه مشکلاتی را برای تولیدکننده و توزیع‌کننده واقعی ایجاد می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، علیرضا نجفی کارشناس صنعت فولاد اظهار داشت: بعضاً دیده می‌شود که وزارت صمت و سازمان بورس به منظور تسهیل فعالیت فولادی‌ها بخشنامه‌های متعددی اعمال می‌کنند. اما باید توجه داشت این بخشنامه‌ها نه تنها به پیش‌برد فعالیت فولادی‌ها کمک نمی‌کند؛ بلکه مشکلاتی را برای تولیدکننده و توزیع‌کننده واقعی ایجاد می‌کند.

وی در ادامه افزود: طبق آخرین مصوبه‌ای که در سازمان بورس به تصویب رسیده، تنها تولیدکننده‌های میلگرد و مقاطع فولادی اجازه خرید شمش را دارند که این خود باعث محدود کردن تفاضا می‌شود.

علاوه بر این موضوع، نوردکارانی که شمش را می‌خرند تنها می‌توانند به میزان فروش هفته گذشته محصول خود به‌علاوه ده درصد از آن، خرید انجام دهند که این به معنی کنترل عرضه و تقاضا است.

در موارد متعددی شاهد آن بودیم که این مصوبه‌ها و تصمیم‌گیری‌های ناگهانی در زمینه تنظیم بازار و قیمت‌گذاری‌ها اعمال می‌شود که نتیجه آن چیزی جز ریزش قیمت‌ها نیست.

وزارت صمت و سازمان بورس در سال‌های گذشته مصوبه‌های متعددی را اعمال کردند که نتوانستند کمک چندانی به تولید فولاد کشور کنند.

پایان پیام/ ف

کد خبر 333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =