کد خبر 3353
۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۲

مورایس، فرشته نجات گل‌محمدی / پرسپولیس به دنبال دبل قهرمانی

مورایس، فرشته نجات گل‌محمدی / پرسپولیس به دنبال دبل قهرمانی

در چارچوب رقابت‌های جام حذفی پرسپولیس در اصفهان این تیم توانست با نتیجه جالب و پر گل چهار بر دو به پیروزی برسد و به مرحله بعدی مسابقات صعود کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، پرسپولیسی‌ها با یک نتیجه درخشان در نقش جهان اصفهان سپاهان را شکست دادند تا علاوه بر این برد روحیه ساز به روزهای سخت خود در این چند هفته لیگ برتر پایان دهند و بار دیگر در هر دو جام خود را مدعی قهرمانی نشان دهند. مورایس که در سه هفته اخیر در لیگ برتر از رخوت و سستی شاگردان گل محمدی نهایت بهره را برده بود و صدر جدول لیگ برتر را اذعان خود  کرده بود در جام حذفی هم به دنبال راهیابی به مرحله بعد بود به خصوص که در این میان پای سرخپوشان در میان بود که شکست این تیم برای سپاهانی‌ها، راهیابی به مرحله بعد را شیرین‌تر می‌کرد. اما آن سوی میدان یحیی گل محمدی بود و هفته‌های ناکامی که باشکست و حذف احتمالی در مقابل سپاهان تکمیل می‌شد چنان که برعکس این موضوع هم صادق بود، شکست سپاهان آبی بود بر جرقه‌های حاشیه که در اطراف این تیم جرقه زده بود و در حال شعله کشیدن بود. علاوه بر همه این موارد باید به این نکته هم دقت کرد، در فوتبال بردهای خارج از خانه شخصیت تیم‌ها را در هر سطحی ارتقا می‌دهد، پس بردن سپاهان در خانه در حالیکه یکی از مدعیان اصلی این فصل فوتبال داخلی است خودبه خود التیام بخش روزهای سخت  پرسپولیس بود چه برسد به این نتیجه پرگل در اصفهان.

مرد پرتغالی اگرچه بعد از بازی، شکست در مقابل پرسپولیس را منطقی تحلیل کرد و بسیار حرفه‌ای با این موضوع برخورد کرد اما او باید قبول کند که واقعیت داستان برای سپاهان طوری دیگر رقم خورده است. باخت با این نتیجه در اصفهان اگرچه یک شکست فوتبالی می‌تواند باشد و حتی قابل جبران در لیگ برتر به زعم این سرمربی، اما نتیجه  واقعی آن در فوتبال ما که مباحث نانوشته روحی و روانی بسیار در آن دخیل هستند تنها شکست و حذف شدن نبوده بلکه سکوی پرتابی بوده برای رقیبی که مترصد چنین فضای هیجانی بود و تاثیر بار روانی و ایجاد خودباوری برای تیمی که خیلی نرم و آهسته به سوی معیارهای توانایی خود با سرعت در حرکت بود. در حقیقت مورایس با این نتیجه فرشته نجاتی بود برای  گل‌محمدی. در روزهایی که دیگر سرمربی پرسپولیس نمی‌توانست باخت احتمالی تیم خود را به گردن شخص غیر و دیگری بیندازد چراکه شرایط به نوعی رقم خورده بود که برای افکار عمومی سرخها به هیچ عنوان لغزش دیگری پذیرفته نبود و تیغ تند انتقادات به سمت ارکان مختلف این تیم نشانه رفته بود. آنها انقدر در این هفته‌های اخیر آدم و عالم را مقصر عدم نتیجه‌گیری جلوه داده بودند که گوش دوستداران این تیم پر شده بود از این توجیهات کادر فنی تیم که برای آنها دیگر نمی‌توانست پذیرفتنی باشد. بنابراین تکرار این موضوع خالی از لطف نیست که مورایس با این شکست توانست فرشته نجاتی باشد برای یحیی‌ گل‌محمدی و سکوی پرتابی باشد برای پرسپولیس تا جان تازه‌ای در کالبد بی‌رمق شده این تیم شکل بگیرد.

البته که از شایستگی‌های پرسپولیسی‌ها در این بازی هم نیم‌توان به سادگی گذشت و تفکرات و اندیشه‌های کادرفنی این تیم که توانست دست بالا را در بازی با سپاهان در اصفهان داشته باشد.

حالا پرسپولیس است و دو جام برای دبل  قهرمانی. هرچند جام حذفی جام شگفتی‌هاست و لیگ برتر هم کار سختی در انتظار این تیم با حضور مدعیان قهرمانی وجود دارد.

انتهای پیام / الف.ک

کد خبر 3353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =