کد خبر 3354
۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱

مدیرعامل گروه ملی صنعتی فولاد ایران مطرح کرد:

آغاز فاز دوم طرح فولادسازی با نگاه به تولید 860 هزار تن فولاد

آغاز فاز دوم طرح فولادسازی با نگاه به تولید 860 هزار تن فولاد

مدیرعامل گروه ملی صنعتی فولاد ایران با بیان اینکه مشکل گروه ملی تولید کم است و در فروش هیچ مشکلی ندارد، اظهار کرد: فاز دوم طرح فولادسازی ۴۳۰ هزار تنی است.

به گزارش آهن‌نیوز به نقل از خبر فوری؛ محمدی در نشست خبری با اصحاب رسانه که سوم اسفندماه در محل سالن جلسات این شرکت برگزار شد با بیان اینکه مشکل گروه ملی تولید کم است و در فروش هیچ مشکلی ندارد، اظهار کرد: فاز دوم طرح فولادسازی ۴۳۰ هزار تنی است که با تکمیل آن ۴۳۰ هزار تن دیگر به تولید واحد فولادسازی شرکت اضافه می‌شود و مجموع شمش تولیدی به ۸۶۰ هزار تن خواهد رسید.

وی بااشاره به اینکه در سال آینده به سمت احداث کارخانه تولید آهن‌اسفنجی خواهیم رفت، گفت: مطالعات این طرح توسط مشاور در دست تکمیل است و امیدواریم بانک‌ها پای کار بیایند و سرمایه حدود ۳ هزار میلیارد تومانی مورد نیاز برای این طرح را تأمین مالی کنند.

مدیرعامل گروه ملی صنعتی فولاد ایران بیان کرد: شرکت‌هایی مثل گروه ملی فولاد ایران اگر طرح توسعه‌ای نداشته باشند قطعاً عقب خواهند افتاد؛ همه مجوزهای زیست‌محیطی و غیره این طرح گرفته شده و با تامین منابع مالی و اجرای این طرح جهش بزرگی در گروه ملی رخ می‌دهد.

محمدی در ادامه به آزمون استخدامی اشاره کرد و افزود: در روز جمعه ۵ اسفندماه یک آزمون استخدامی برگزار خواهیم کرد و پس از آن ۳۲۳ نفر از افراد پذیرفته‌شده به استخدام این گروه ملی در می‌آیند. همچنین تاکنون ۱۵۰ نفر جذب شدند و در مجموع تا پایان سال ۵۵۰ نفر جذب شرکت خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه کارخانه‌های فولادی کشور در حال حاضر با ۵۰ درصد از ظرفیت خود فعالیت می‌کنند تصریح کرد: این مساله به دلیل این است که زنجیره گسترش پیدا می‌کند اما به درستی این اتفاق رخ نمی‌دهد و باعث می‌شود تا واحدهای فولادی نتوانند با تمام توان و ظرفیت خود فعالیت کنند.

مدیرعامل گروه ملی صنعتی فولاد ایران با بیان اینکه نیروی انسانی گروه ملی بزرگترین فرصت این شرکت است، اظهار کرد: همچنین تنوع محصولات گروه ملی و برند این شرکت از دیگر فرصت‌ها و ظرفیت‌هایی است که باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.

محمدی یادآور شد: تنها مشکل گروه ملی کمبود سرمایه در گردش است که اگر بانک‌ها مساعدت و مصوبات ستاد تسهیل را اجرایی کنند و تسهیلات لازم را ارائه دهند گروه ملی می‌تواند کارخانه‌های بیشتر بسازد و با ظرفیت بیشتری تولید داشته باشد.

وی همچنین با بیان اینکه در سال‌های اخیر و پس از حل مشکلات کارگری در مجموعه گروه ملی فولاد ایران تلاش شده است تا رشد و رونق تولید محقق شود، اظهارکرد: میزان تولید گروه ملی در سال ۱۳۹۸ حدود ۲۴۰ هزار تن بود و در سال ۱۳۹۹ به حدود ۴۷۰ هزار تن رسید اما مجددا با مشکلاتی که در سال ۱۴۰۰ داشتیم میزان تولید به ۳۶۰ هزار تن کاهش پیدا کرد.

وی افزود: خوشبختانه با تلاش‌های انجام‌شده در گروه ملی صنعتی فولاد ایران امسال پیش‌بینی می‌کنیم که تولید ۴۷۰ هزار تنی در شرکت محقق شود.

مدیرعامل گروه ملی صنعتی فولاد ایران در خصوص مسائل مربوط به فولاد اکسین خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سهامدار ۴۰ درصد شرکت فولاد اکسین هستیم نگرانی‌های عمیقی از شرکت فولاد اکسین داریم. ما به اتفاقاتی که در مجموعه مدیریتی این شرکت رخ داده واکنش نشان داده‌ایم و امیدواریم در اکسین تصمیماتی گرفته نشود تا آینده این شرکت به خطر بیافتد؛ از وضعیت مدیریت این شرکت اصلاً راضی نیستیم.

انتهای پیام/

کد خبر 3354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =