کد خبر 3384
۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱

آهن نیوز گزارش می‌دهد؛

پیش‌بینی‌ها حکایت از بهبود بازار فولاد چین در سال ۲۰۲۳ دارد

پیش‌بینی‌ها حکایت از بهبود بازار فولاد چین در سال ۲۰۲۳ دارد

پیش بینی مثبت برای تولیدکنندگان فولاد مبتنی بر بهبود چشم انداز صنایع مصرف کننده فولاد مانند حمل و نقل، کشتی سازی، املاک و غیره است.

به گزاش خبرنگار آهن نیوز، به باور کارشناسان به دلیل افت تقاضا پس از کاهش قرنطینه مریوط به کووید ۱۹، تلاش برای مهار قیمت‌ها و تثبیت عرضه، صنعت فولاد چین در سال ۲۰۲۳ روند صعودی خواهد داشت.

پیش بینی مثبت برای تولیدکنندگان فولاد مبتنی بر بهبود چشم انداز صنایع مصرف کننده فولاد مانند حمل و نقل، کشتی سازی، املاک و غیره است.

بازار املاک و مستغلات چین، بزرگترین مصرف کننده فولاد، در حال حاضر به دلیل دولت در سال جاری روند بهتری به خود گرفته است. همچنین تقاضا در بخش کشتی‌سازی کشور باثبات است، عواملی مانند فرسودگی کشتی‌های موجود، فشار استانداردهای جدید زیست محیطی و تغییرات در مسیرهای تجارت جهانی بر افزایش تقاضا برای فولاد در صنعت کشتی سازی تأثیر می‌گذارد.

توسعه فزاینده حمل و نقل چندوجهی داخلی، حمل و نقل جاده‌ای و ریلی، حمل و نقل ریلی باری چین-اروپا در سال ۲۰۲۳ و تقاضا برای کانتینرها، از عوامل تاثیرگذار ئدر افزایش تقاضای فولاد در چین است

در ژانویه ۲۰۲۳، شاخص سفارشات جدید برای صنعت فولاد چین به ۴۳.۹ واحد رسید که نسبت به دسامبر ۲۰۲۲، تقریبا ۵ واحد افزایش داشت و نشان دهنده ثبات در تقاضای فولاد  و روند روبه بهبود آن است.

وانگ گوکینگ، مدیر تحقیقات مرکز اطلاعات و تحقیقات فولاد پکن لانگ، در اینباره اظهار داشت:: رشد مصرف داخلی فولاد در این کشور احتمالاً منجر به افزایش واردات سنگ آهن و زغال سنگ کک از جمله استرالیا می‌شود.

 کارشناسان معتقدند که تنوع و گسترش ذخایر زغال سنگ کک می‌تواند به تثبیت بیشتر قیمت فولاد داخلی کمک کند و شرکت‌های فرآوری قادر به افزایش سود خود خواهند بود.

لازم به یادآور ی است که چین در سال ۲۰۲۲ واردات محصولات فولادی را با ۲۵.۹ درصد کاهش نسبت به سال ۲۰۲۱ به ۱۰.۵۷ میلیون تن رساند تا به کمترین میزان از سال ۱۹۹۳ برسد. کاهش واردات فولاد چین به دلیل افزایش قابل توجه قیمت تمام شده محصولات در شرایط تورم بالا و بحران انرژی است. سال گذشته، عرضه فولاد به چین از نظر مبدأ متمرکزتر شد و ژاپن، کره جنوبی و اندونزی ۷۵ درصد از کل واردات را به خود اختصاص دادند.

علاوه بر این، در سال ۲۰۲۲، چین ۶.۳۸ میلیون تن محصولات نیمه تمام فولاد وارد کرد که ۵۳.۵ درصد کمتر از سال ۲۰۲۱ است. بیشترین کاهش در بخش بیلت‌های فولادی بود که به دلیل محدودیت‌های ناشی از ویروس کرونا در نیمه اول سال ۲۰۲۲ و همچنین قیمت‌های بالای آن، حجم واردات سالانه ۸۰ درصد کاهش یافت.

انتهای پیام/

کد خبر 3384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =