کد خبر 3627
۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۷

استان کرمان ظرفیت‌های بزرگ معدنی در مس و طلا دارد

استان کرمان ظرفیت‌های بزرگ معدنی در مس و طلا دارد

استاندار کرمان با اشاره به ظرفیت‌های متنوع اقتصادی استان گفت: کرمان ظرفیت‌های بزرگ معدنی دارد و مس، فولاد و طلا از جمله این معادن است.

به گزارش پایگاه خبری آهن نیوز به نقل از ایسنا، محمدمهدی فداکار در دیدار با سفیر چین در ایران اظهار کرد: فصل خوبی به استان کرمان آمده‌اید و تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا میزبان خوبی برای شما باشیم.

او با اشاره به ظرفیت‌های متنوع اقتصادی استان افزود: کرمان ظرفیت‌های بزرگ معدنی دارد و مس، فولاد و طلا از جمله این معادن است.

استاندار کرمان با بیان این مطلب که در مس رتبه پنجم دنیا را داریم و معادن بزرگ مس در کرمان وجود دارد، اظهار کرد: کرمان در سه حوزه کشاورزی از جمله تولید پسته، خرما و صیفی جات فعال است. سالانه بیش از ۱۰۰ هزار تن پسته در استان کرمان تولید می‌شود.

او با بیان این مطلب که کرمان در مسیر جاده اصلی کوریدور شرق به مرکز کشور است، عنوان کرد: پنج فرودگاه فعال در استان کرمان وجود دارد.

فداکار در ادامه از سایر ظرفیت‌های استان کرمان سخن گفت و افزود: کرمان دارای سه منطقه ویژه اقتصادی در شهرهای سیرجان، رفسنجان و بم است که فرودگاه در نزدیکی این مناطق قرار دارد.

استاندار کرمان سفر رئیس جمهور به کشور چین را دارای اهمیت دانست و عنوان کرد: روابط اقتصادی و سیاسی استان کرمان با چین توسعه پیدا کرده و آماده هر گونه توسعه فعالیت‌های اقتصادی با چینی‌ها در کرمان هستیم.

او ادامه داد: در استان کرمان امنیت کاملا برقرار است و ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی زیادی داریم که مردم چین می‌توانند در سفر به کرمان از آن بهره ببرند.

انتهای خبر/

کد خبر 3627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =