کد خبر 3648
۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۶

دربازدید سرپرست وزارت صنعت و تجارت افغانستان از فولاد سنگان چه گذشت؟

دربازدید سرپرست وزارت صنعت و تجارت افغانستان از فولاد سنگان چه گذشت؟

‌ سرپرست وزارت صنعت و تجارت افغانستان با حضور در شهرستان خواف، از شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری آهن نیوز، نورالدین عزیزی، با حضور در منطقه معدنی سنگان و حضور در شرکت فولاد سنگان گفت: شهرستان خواف با برخورداری از معادن غنی سنگ آهن از ظرفیت‌های خوبی برای توسعه همکاری‌ها و سرمایه گذاری‌های اقتصادی و صنعتی و معدنی بین ایران و افغانستان برخوردار است.

وی در جریان بازدید از منطقه با اشاره به ظرفیت‌های مشترک معدنی بین بخش سنگان و افغانستان تصریح کرد: این ظرفیت‌ها بستر افزایش همکاری‌های مشترک را افزایش داده است.

سرپرست وزارت صنعت و تجارت افغانستان ضمن تاکید بر لزوم بهره گیری از توانایی تخصصی شرکت‌های معدنی ایران در زمینه توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های معدنی در افغانستان ادامه داد: از سرمایه گذاری شرکت‌های معدنی در این کشور استقبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: باید از ظرفیت‌های معدنی برای توسعه همکاری‌های تجاری و صادراتی بین دو کشور ایران و افغانستان بهره برد و در جلسه‌های مشترک بعدی با حضور مسئولان معدنی افغانستان این مساله مورد توجه بیشتر قرار گیرد و از همکاری‌های دو کشور برای توسعه همکاری‌های مشترک حداکثر بهره را گرفت.

شمسی نیا، معاون بهره برداری فولاد سنگان، ضمن خیرمقدم به هیات اقتصادی کشور افغانستان افزود: فولاد سنگان از جمله شرکت‌های فعال در منطقه سنگان است که با سرمایه گذاری فولاد مبارکه در این منطقه احداث گردیده و مجری بهره برداری از کارخانجات تولید گندله و کنسانتره در این منطقه به ظرفیت هر کدام پنج میلیون تن در سال می‌باشد.

وی افزود: شرکت فولاد سنگان از ابتدای بهره برداری تاکنون حدود ۱۸ میلیون تن گندله تولید کرده که میزان تولید این شرکت در سال گذشته بیش از چهار میلیون تن بوده است.

معاون بهره برداری فولاد سنگان در ادامه به ظرفیت‌های موجود اشاره نمود و اضافه کرد: فولاد سنگان با توجه به ظرفیت‌های موجود، پروژه‌های گوناگون توسعه‌ای را در برنامه دارد که، احداث کارخانه کنسانتره هماتیتی، افزایش ظرفیت کارخانه گندله سازی، توسعه طرح‌های زیست محیطی، احداث نیروگاه بادی و … از جمله پروژه‌های این شرکت در توسعه توانمندی‌ها می‌باشد.

معادن سنگ آهن سنگان خواف با بیش از یک میلیارد تن ذخیره یکی از ۱۰ معدن بزرگ سنگ آهن در جهان و تامین کننده خوراک اولیه برای تولید ۱۷.۵ میلیون تن کنسانتره، ۱۵ میلیون تن گندله و پنج میلیون تن سنگ آهن است.

انتهای خبر/

کد خبر 3648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =