کد خبر 3652
۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۶

گزارش اختصاصی آهن‌نیوز از معاملات بورس کالا

عرضه شمش بلوم با ۵۷ درصد کاهش معامله شد

عرضه شمش بلوم با ۵۷ درصد کاهش معامله شد

پایان معاملات امروز بورس کالای ایران در بخش محصولات فولادی نسبت به اطلاعیه عرضه صبح ۲۵/۹ درصد کاهش داشته و به مقدار ۵۶۹ هزار و ۳۴۰ عرضه و با تقاضای ۴۲۷ هزار و ۷۰۵ تنی مواجه شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، طبق اطلاعیه عرضه بورس کالای ایران امروز ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ قرار بود ۷۶۸ هزار و ۴۷۰ تن محصول فولادی شامل شمش بلوم، تختال، ریل آهن، ورق سرد B، ورق گرم خودرو و گندله سنگ آهن عرضه شود که در پایان معاملات امروز این مقدار عرضه نسبت به اطلاعیه عرضه صبح ۲۵/۹ درصد کاهش داشته و به مقدار ۵۶۹ هزار و ۳۴۰ عرضه و با تقاضای ۴۲۷ هزار و ۷۰۵ تنی مواجه شد.

 در این میان ۲۵ هزار تن ریل آهن توسط ذوب آهن اصفهان برای تاریخ تحویل ۳۰ آبان ۱۴۰۲ به قیمت پایه ۵۰۰ هزار و ۱۰۰ ریال عرضه شد که این مقدار عرضه با تقاضای ۲۵ هزار تنی روبه رو شده و به طور کامل فروش رفت. گفتنی است آخرین عرضه این محصول در ۲۸ دی ۱۴۰۱ به مقدار هزار و ۹۳۵ تن و به قیمت پایه ۳۷۵ هزار ریال بوده است که عرضه امروز حدود ۳۴ درصد افزیش قیمت را نشان می‌دهد.

همچنین شرکت‌های فولادی بزرگ با توجه به مازاد عرضه امروز و قیمتهای پیشنهادی رقبا، قیمت پایه شمش فولاد را به محدوده ۱۹ میلیون تومان/تن و یا زیر آن اصلاح کردند اما با این وجود باز هم معاملات شمش بلوم حدود ۵۷ درصد کاهش در عرضه داشته و استقبال چندنانی در اخرین روزهای عرضه این محصول در روزهای پایان سال نشد.

در ضمن، کمترین قیمت پایه شمش فولاد مربوط به فولاد سیرجان ایرانیان با قیمت ۱۸.۵ میلیون تومان/تن بود.

در تصویر زیر جزئیات عرضه‌های امروز و نتیجه پایان معاملات را مشاهده می‌فرمایید.

عرضه شمش بلوم با ۵۷ کاهش معامله شد

عرضه شمش بلوم با ۵۷ کاهش معامله شد

انتهای خبر/ف

کد خبر 3652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =