کد خبر 3664
۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶

افزایش سرمایه ۵۰ درصدی "فملی" تحقق یافت

افزایش سرمایه ۵۰ درصدی "فملی" تحقق یافت

شرکت ملی مس با افزایش سرمایه ۵۰ درصدی سرمایه ثبت شده خود را به ۶۰ هزار میلیارد تومان رساند.

به گزارش پایگاه خبری آهن نیوز به نقل از نبض بورس؛ در مجمع عمومی فوق العاده دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ در جهت افزایش سرمایه شرکت با حضور حداکثری سهامداران و اعضای هیات مدیره این شرکت تشکیل گردید که شرکت ملی مس با رأی سهامداران توانست سرمایه خود را از ۴۰ هزار میلیارد تومان به ۶۰ هزار میلیارد تومان برساند.

لازم به ذکر است که این افزایش سرمایه ۵۰ درصدی شرکت ملی صنایع مس ایران از محل سود انباشته در مجمع فوق العاده به تصویب رسیده است.

با توسعه اکتشاف، رسیدن به رتبه دوم دنیا در مس قوت گرفت

علی رستمی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در این مجمع ضمن ایراد سخنانی بیان کرد: با جابجایی رکورد حفاری‌های اکتشافی صورت گرفته در معادن این شرکت به مجموع ذخایر شرکت ملی مس ۲ میلیارد تن اضافه و موجب شد تا رتبه ایران از حیث ذخایر جهانی از ۷ به ۵ صعود پیدا کند که در ادامه با توسعه اکتشاف هدفگذاری جهش به رتبه دوم دنیا صورت گرفته است.

علی رستمی در رابطه با اهداف سال ۱۴۰۱ عنوان کرد: با توجه به عقب ماندگی در بخش معدن نسبت به سایر حوزه‌های اقتصادی کشور و همچنین لزوم جذب سرمایه گذاری‌های جدید اهمیت توجه به آن بخصوص بخش مس به دلیل دارا بودن ذخائر عظیم در کشور اهمیت دو چندان پیدا کرده است.

رستمی در ادامه با اشاره به قرارگیری مناسب جغرافیایی ایران بر روی ۳ کمربند اصلی مس و وجود ذخائر فلز سرخ از شمال غرب تا جنوب شرق عنوان کرد: در سال ۱۴۰۱ با حفاری‌های صورت گرفته مجموع ذخایر شرکت ملی مس به ۱۹ میلیارد تن رسیده است که با هدفگذاری‌های صورت گرفته در نهایت به رتبه دوم جهان در این خصوص ارتقا خواهیم یافت.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در خصوص تولید کنسانتره و کاتد مس بیان داشت: در حال حاضر در تولید کنسانتره رتبه ۱۴ دنیا و در تولید کاتد مس رتبه ۱۷ جهان را داریم که در قیاس با ذخائر کشف شده این رتبه مطلوب نبوده و در تلاش هستیم که با رشد استخراج، تولید، تغلیظ و سرمایه گذاری رتبه کشور را همپا با ذخایر به وضعیت مناسبی برسانیم.

رستمی رشد تولید به موازات کشف ذخایر جدید را الزام دانست که در افق ۱۴۰۶ تولید کاتد شرکت ملی مس به بیش از ۱ میلیون تن سالانه خواهد رسید.

سود خالص فملی به بیش از سه برابر خواهد رسید

علی رستمی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در جریان مجمع عمومی فوق العاده این شرکت ابراز داشت: با برنامه هدفگذاری شده تحول صنعت مس در افق ۱۴۰۶ سود خالص شرکت به ۵ میلیارد دلار یعنی بیش از ۳ برابر خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت ملی مس ایران با اشاره به نهضت پیشرفت و طرح تحول صنعت مس ایران عنوان کرد: در افق ۱۴۰۶ برنامه ریزی شده است که در چهار حوزه تولید، صادرات، سود خالص و اشتغالزایی رشد قابل توجهی کسب شود به گونه‌ای که تولید مس کاتد در سال ۱۴۰۰ از رقم ۲۸۵ هزار تن به ۱ میلیون تن در سال ۱۴۰۶ افزایش پیدا کند. همچنین صادرات سالیانه از ۱.۶ میلیارد دلار سال ۱۴۰۰ به ۱۰ میلیارد دلار، سود خالص از ۱.۵ میلیارد دلار به ۵ میلیارد دلار (بیش از ۳ برابر) و اشتغالزایی از ۱۸ هزار نفر به ۵۰ هزار نفر در ۱۴۰۶ ارتقا پیدا کند.

رستمی با تشریح عملکرد این شرکت در سال ۱۴۰۱ گفت: در ۱۱ ماه سال جاری تمامی رکوردها در شرکت ملی مس جابجا شد و تنها فروش صادراتی رشد منفی داشت که با توجه به سیاست‌های شرکت در سال تولید، اشتغال و دانش بنیان، تمرکز بر تامین داخلی و رفع نیازهای صنایع پایین دستی معطوف و همین امر موجب ثبت آمار منفی در بخش فروش صادراتی شد.

علی رستمی در ادامه به بیان توضیحات در رابطه با هدفگذاری و عملکرد فروش داخلی و صادراتی شرکت ملی مس پرداخت و گفت: فروش داخلی در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۱ مطابق با برنامه ۳۶۶.۴۲۱ تن بود که با عملکرد۵۳۶.۱۱۳ تنی موجب ثبت رشد ۴۶ درصدی و رشد ۲ درصدی در فروش خارجی شدیم. همچنین عملکرد فروش ۱۱ ماهه در مقیاس با مدت مشابه سال قبل نشان از رشد ۳۷ درصدی فروش داخلی، اما کاهش ۱۱ درصدی فروش صادراتی دارد که به دلیل تمرکز به رفع نیاز داخل در سال تولید، اشتغال و دانش بنیان بوده است.

انتهای خبر/

کد خبر 3664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =