کد خبر 3673
۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۷

انتخابات اتاق بازرگانی نوید بخش توسعه معادن

انتخابات اتاق بازرگانی نوید بخش توسعه معادن

‌انتخابات اتاق بازرگانی تهران با پیروزی قاطع ائتلاف «برای فردا» به پایان رسید. پیروز این لیست می‌تواند آغازی برای تغییر و تحولات در اتاق بازرگانی و همچنین بخش خصوصی باشد.

به گزارش پایگاه خبری آهن نیوز به نقل از روابط عمومی اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات معدنی ایران، نگاهی به این نتیجه نشان می‌دهد که افرادی با نگاه کارشناسی با کارنامه تخصصی در بخش‌های مختلف از جمله معدن در اتاق بازرگانی حضور پیدا کرده اند تا موانع و مشکلات موجود در بخشی مانند معدن را باز کرده و توسعه را سرعت دهند.

در این بین سجاد غرقی و قدیر قیافه از اعضای هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات معدنی ایران موفق شدند تا نماینده بخش معدن در اتاق بازرگانی تهران باشند.

این انتخاب با توجه به سابقه این افراد و نگاه تخصصی آن‌ها به بخش معدن، می‌تواند نویدی برای توسعه هرچه بیشتر این حوزه باشد. بدون شک نگاه تخصصی در بخش معدن می‌تواند بسیاری از چالش‌ها را حل کند. امروز توسعه بخش معدن نیازمند حضور بخش خصوصی توانمند است و این امر می‌تواند با حمایت اتاقی پویا محقق شود.

توسعه اکتشافات و تامین زیرساخت ها، از اصلی‌ترین موضوعاتی است که باید در دستور کار اتاق بازرگانی و تعاملات آن با دولت قرار بگیرد. امروز توسعه اکتشافات معدنی بیش از هر زمان دیگری نیازمند حضور بخش خصوصی است و این موضوع می‌تواند با حمایت‌های اتاق بازرگانی انجام شود.

اما در بخش دیگر توسعه هرچه بیشتر در گروی تعاملات بین المللی است که در شرایط فعلی بخش خصوصی می‌تواند نقش پررنگ تری را نسبت به دولت ایفا کند. در واقع لازم است تا اتاق‌های مشترک در دور جدید بیش از گذشته تمرکز خود را بر توسعه همکاری‌ها در بخش معدن و صنایع معدنی متمرکز کنند تا میزان وابستگی کشور به ارزآوری نفتی کاهش پیدا کند.

با توجه به نتیجه حاصل از انتخابات اخیر می‌توان امیدوار بود که اتاق بازرگانی فعال‌تر از گذشته در بخش معدن و صنایع معدنی نقش آفرینی کند.

انتهای خبر/

کد خبر 3673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =