کد خبر 3779
۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۱

معدن آلبلاغ به مبارکه رسید

معدن آلبلاغ به مبارکه رسید

فولاد مبارکه مزایده را برنده شد و اکنون بناست کارشناسان برای تعیین مکان کارخانه به اسفراین سفر کنند. پس از تعطیلات نوروز زمین به فولاد مبارکه واگذار خواهد شد و معدن اردیبهشت ماه در اختیار این نهاد قرار می‌گیرد.

به گزارش آهن‌نیوز به نقل از دانشجو؛ امان الله حسین پور، رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی، سه شنبه شب در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص آخرین وضعیت معدن آلبلاغ اظهار کرد: این معدن برای مردم اسفراین و خراسان شمالی یک ظرفیت بزرگ است.

حسین پور ادامه داد: چند سالی از این ظرفیت بزرگ برداشت‌های غیر رسمی صورت می‌گرفت.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی با تاکید بر اینکه پیشنهاد ابتدایی واگذاری این معدن بدون تشریفات به شرکت تعاونی بود، افزود: این پیشنهاد به سرانجام نرسید.

وی تصریح کرد: به همین دلیل ۳ شرط برای واگذاری آلبلاغ به صورت مزایده قرار دادیم که این شرایط شامل فرآوری خاک در خود شهرستان، واگذاری پیمانکاری به یک شرکت تعاونی و انجام پروژه‌های عام المنفعه در شهرستان از سوی برنده مزایده بود.

نماینده اسفراین در مجلس تاکید کرد: در نهایت فولاد مبارکه مزایده را برنده شد و اکنون بناست کارشناسان برای تعیین مکان کارخانه به اسفراین سفر کنند.

وی افزود: پس از تعطیلات نوروز زمین به فولاد مبارکه واگذار خواهد شد و معدن اردیبهشت ماه در اختیار این نهاد قرار می‌گیرد.

وی بیان داشت: بناست در فاز نخست ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای این معدن سرمایه گذاری شود و به زودی کلنگ کارخانه فراوری شمش روی نیز بر زمین می‌خورد.

انتهای پیام/

کد خبر 3779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =