کد خبر 3808
۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴

کاهش ۴ درصدی قیمت سنگ آهن در بازار جهانی

کاهش ۴ درصدی قیمت سنگ آهن در بازار جهانی

پس از رالی هفته گذشته، قیمت سنگ آهن در روز دوشنبه به دلیل نگرانی از دخالت بیشتر چین در بازار کاهش یافته و با ۴%- کاهش به قیمت ۱۲۲.۴$ رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، پس از رالی هفته گذشته، قیمت سنگ آهن در روز دوشنبه به دلیل نگرانی از دخالت بیشتر چین در بازار کاهش یافت.
به گفته تحلیلگران، کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی چین (NDRC) روز دوشنبه با چندین شرکت آتی در پکن برای بحث در مورد قیمت‌های تحت فشار بازار سنگ آهن دیدار کرد.
پس از رالی هفته گذشته، قیمت سنگ آهن در روز دوشنبه به دلیل نگرانی از دخالت بیشتر چین در بازار کاهشی شد
پی هائو، تحلیلگر ارشد مستقر در شانگهای از شرکت کارگزاری بین المللی FIS گفت: "احساسات بازار به طور نامطلوبی تحت تاثیر نگرانی‌ها در مورد سرکوب فعالیت های سفته بازی توسط دولت قرار گرفته است."
این برنامه‌ریز دولتی قبلاً در هفته‌های اخیر هشدارهای متعددی نسبت به احتکار و سفته‌بازی صادر کرده است که آنها را عامل افزایش قیمت‌ها می‌داند.
NDRC بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر در مورد این نشست پاسخ نداد.
پیش‌بینی باران و کاهش شدید دما نیز بر احساسات تأثیر گذاشت و انتظار می‌رود آب و هوا مانع ساخت‌وساز شود و مصرف فولاد پایین‌دستی را تحت تأثیر قرار دهد.
جریمه‌های بنچمارک ۶۲ درصد آهن وارداتی به شمال چین با ۳.۹۶ درصد کاهش به ۱۲۲.۴۵ دلار در هر تن رسید.
همچنین پرمعامله‌ترین قرارداد آتی سنگ آهن در ماه می در بورس کالای دالیان، معاملات روزانه را با ۲.۰۴ درصد کاهش به ۸۹۰.۵ یوان (۱۲۹.۲۷ دلار) در هر تن پایان داد که پایین‌ترین رقم از ۲۹ مارس به دنبال جهش نزدیک به ۵ درصد در هفته گذشته است.

این کاهش بر خلاف انتظار بازار و رونق حوزه مسکن و اقتصاد چین رخ داده و دلیل آن به سیاست دولت چین در کاهش ۲.۵%- تولید فولاد این کشور در سال ۲۰۲۳ برمی‌گردد که میتواند باعث کاهش مصرف سنگ آهن این کشور شود.
در بازار صحبت‌هایی از یک جلسه بین دولت چین و فولادسازان این کشور مطرح است که طی آن، قرار شده دولت نظارت دقیق‌تری بر معاملات سنگ آهن و قیمت‌های کشف شده در بورس‌های این کشور انجام دهد که عامل افت بازار است.
با لغو محدودیت‌های کرونا، تولید سنگ آهن معادن داخلی چین در سال جاری با رشد ۲.۴%+ به ۲۹۰ میلیون تن خواهد رسید که از واردات می‌کاهد. چشم انداز تولید معادن سنگ آهن چین تا ۲۰۲۵ صعودی بوده و به ۳۷۰ میلیون تن میرسد (CISA)
سنگ آهن با ۴%- کاهش به قیمت ۱۲۲.۴$ رسیده است.

کاهش ۴ درصدی قیمت سنگ آهن در بازار جهانی

تولید فولاد چین هر ۱۰ روز یکبار گزارش می‌شود و عملکرد ۱۰ روز انتهایی ماه مارس حاکی از تولید ۳.۰۵ میلیون تن در روز تولید فولاد توسط این کشور است که بالاترین سطح ۱۵ ماه گذشته است!
با وجود این رشد تولید، موجودی انبارهای فولاد (و البته سنگ آهن) چین برای چندمین هفته متوالی نزولی بوده و حکایت از جهش قابل ملاحظه تقاضای این کشور دارد.
دولت چین در حال برنامه‌ریزی کاهش تولید فولاد این کشور است که احتمالا با توجه به سطح تقاضا، در فصل زمستان و از طریق اعمال محدودیت واحدهای آلاینده، محقق خواهد شد.

کاهش ۴ درصدی قیمت سنگ آهن در بازار جهانی

انتهای خبر/ف

کد خبر 3808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =