کد خبر 3814
۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴

اتاق بازرگانی مشترک ایران و عربستان تشکیل می‌شود

اتاق بازرگانی مشترک ایران و عربستان تشکیل می‌شود

عضو هیات رئیسه اتاق ایران با اشاره به اینکه بخش خصوصی، برنامه‌ریزی برای تعامل اقتصادی با عربستان را آغاز کرده است، گفت: بزودی اتاق مشترک بازرگانی ایران و عربستان راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش آهن‌نیوز به نقل از پایگاه خبری اتاق ایران، کیوان کاشفی در هشتاد و دومین نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی کرمانشاه عادی سازی روابط ایران و عربستان را اصلی ترین مساله سیاسی و اقتصادی کشور طی یک ماه اخیر عنوان کرد و گفت:  بخش خصوصی از این تعامل سازنده و مثبت بسیار استقبال می‌کند.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه ایران و عربستان، دو کشور بزرگ و مهم منطقه هستند، اظهار داشت: همکاری سیاسی و اقتصادی دو کشور زمینه‌ساز ثبات در منطقه است.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی نیز از هم‌اکنون اقدامات لازم را برای تعاملات اقتصادی با عربستان آغاز کرده، بیان داشت: برنامه‌ریزی لازم از سوی اتاق ایران برای تعامل اقتصادی با عربستان و اتاق بازرگانی این کشور آغاز شده است.

عضو هیات رئیسه اتاق ایران با بیان اینکه عربستان از معدود کشورهای منطقه است که با آن اتاق بازرگانی مشترک نداریم، گفت: با پیگیری اتاق ایران به‌زودی اتاق مشترک بازرگانی دو کشور راه‌اندازی می‌شود و گام مفید برای پیش‌برد اهداف اقتصادی ایران و عربستان خواهد بود.

کاشفی تصریح کرد: همچنین برنامه داریم بلافاصله بعد از بازگشایی سفارتخانه‌ها و مستقر شدن سفیران دو کشور، تبادلات هیات‌های تجاری را آغاز کنیم.

وی اظهار داشت: عربستان سعودی، اقتصاد بزرگی است که تاکنون آنطور که باید از ظرفیت آن استفاده نشده است؛ به‌گونه‌ای که اوج تعاملات با عربستان در سالهای دور بود که تراز تجاری دو کشور از ۲۰۰ میلیون دلار فراتر نمی‌رفت.

عضو هیات رئیسه اتاق ایران از ظرفیت تراز تجاری ۳۰۰ میلیارد دلاری عربستان یاد کرد که می‌تواند طی سال‌های آتی بازار حداقل دو، تا سه میلیارد دلاری را پیش روی ایران قرار دهد.

به گفته کاشفی، دو کشور در زمینه‌های مختلف نفت، گاز، پتروشیمی و دانش‌بنیان زمینه همکاری فراوانی دارند و باید از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.

پایان پیام/

کد خبر 3814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =