کد خبر 3827
۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۱

واریز مستقیم به حساب ارزی در روش جدید فروش ارز با کد ملی

واریز مستقیم به حساب ارزی در روش جدید فروش ارز با کد ملی

طبق گفته معاون مرکز مبادله ارز و طلا، در روش جدید فروش ارز با کارت ملی به‌جای تحویل اسکناس به متقاضیان ارز دولتی، دلار یا یورو به‌حساب ارزی آنها واریز و بعد از ۵ روز کاری امکان برداشت وجود خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، بانک مرکزی شرایط جدید فروش ارز با کارت ملی را به همراه جزئیات اعلام کرد.

در روش جدید به‌جای تحویل اسکناس به متقاضیان ارز دولتی، دلار یا یورو به‌حساب ارزی آنها واریز می‌شود و بعد از ۵ روز کاری امکان برداشت وجود خواهد داشت. همچنین طبق گفته معاون مرکز مبادله ارز و طلا افراد با هرکدملی می‌توانند در سال ۵ قطعه ربع سکه از صرافی‌های رسمی خریداری کنند.

به گزارش همشهری، به‌دنبال اعلام مقدار دریافت ارز سهمیه‌ای که از ۵ هزار یورو به ۲ هزار یورو کاهش یافته است روز گذشته بانک مرکزی ضوابط کلی دریافت این ارز را اعلام کرد. طبق اعلام بانک مرکزی در روش جدید به‌جای تحویل اسکناس به متقاضیان ارز دولتی، پول به‌حساب ارزی آنها واریز می‌شود و بعد از ۵ روز کاری امکان برداشت وجود خواهد داشت. برهمین اساس همه بانک‌ها مکلفند برای فروش و پرداخت ارز، نسبت به افتتاح حساب سپرده قرض‌الحسنه پس‌انداز ارزی بدون دریافت موجودی اولیه با رعایت مقررات مربوط اقدام کنند. همچنین پرداخت ارز به‌صورت اسکناس از محل حساب ارزی صرفا به صاحب حساب امکان‌پذیر است و این حساب‌ها صرفا با ارزهای دلار و یورو افتتاح خواهد شد. طبق اعلام بانک مرکزی برداشت اسکناس از حساب‌های ارزی، صرفا پس از گذشت ۵ روز کاری و بعد از زمان واریز به‌حساب ارزی متقاضی امکان‌پذیر است.
کارمزد برداشت از حساب به‌صورت اسکناس معادل ۵ درصد معادل ریالی مقدار برداشت است. نرخ تسعیر برابر با نرخ فروش اسکناس دلار و یورو نیز سامانه معاملات الکترونیک ارز به اضافه یک درصد در روز برداشت تعیین شده است.
نهاد ناظر بر بازار پول همچنین اعلام کرده است حساب‌های ارزی که برای دریافت ارز سهمیه‌ای افتتاح می‌شود باید حداقل به‌مدت ۶‌ ماه باز بماند و حداقل موجودی لازم برای استمرار حساب ارزی ۱۰۰ دلار یا یورو خواهد بود.

نحوه خرید سکه
دیروز همچنین معاون مرکز مبادله ارز و طلا نحوه خرید ربع سکه را اعلام کرد و گفت: افراد با هر کدملی می‌توانند در سال ۵ قطعه ربع سکه از صرافی‌ها خریداری کنند. البته افرادی که پیش از این از بورس کالا نسبت به خرید سکه اقدام کرده‌اند، امکان خرید ربع سکه با کد ملی از صرافی‌ها را ندارند.
مسعود توکلی با بیان اینکه هدف از عرضه ربع سکه در مرکز مبادله ارز و طلای ایران جلوگیری از التهاب در بازار است، گفت: روش عرضه ربع سکه در بازار ارز و طلا به‌صورت حراج است و صراف‌های عضو بازار متشکل می‌توانند قیمت‌های پیشنهادی خود را ارائه دهند تا کشف قیمت انجام شود و توزیع سکه بین متقاضیان و مردم از سوی صرافان انجام می‌شود.
به‌گفته او در حال حاضر مجوز عرضه ۳۰۰ هزار قطعه ربع سکه داده شده است، اما این مجوز قابل تمدید است. او در پاسخ به این پرسش که آیا عرضه سکه از سوی صرافی‌ها باعث رشد قیمت نخواهد شد و صراف‌ها با چه قیمتی می‌توانند ربع سکه را به مردم بفروشند؟ گفت: دیروز نخستین معاملات ربع سکه در مرکز مبادله ارز و طلا انجام و قیمت آن کشف شد و صرافی‌ها مجاز هستند فقط با این قیمت ربع سکه را به متقاضیان بفروشند.

طبق گفته توکلی دیروز تعداد ۱۱۲ قطعه ربع سکه در مرکز مبادله ارز و طلا عرضه شد و در نهایت هر قطعه ربع‌سکه با میانگین نرخ ۹ میلیون‌ و ۵۰۰ هزار تومان کشف قیمت شد.

او اضافه کرد: مردم می‌توانند با مراجعه به صرافی‌های مجاز که در فهرست صرافی‌های طرف معامله با مرکز مبادله هستند، ربع‌سکه موردنیاز خودشان را خریداری کنند.

انتهای خبر/ ف

کد خبر 3827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    7 0
    آیا با فتتاح حساب ارزی میشود از خارج دلار به حسابم واریزکنم
  • محمدامین IR ۰۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    2 0
    خوب است
  • محمد IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
    0 0
    دوستان کسی میدونه چطور باید دلار وارد حساب ارزی کرد