کد خبر 3887
۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۸

گزارش اختصاصی آهن‌نیوز از بازار آهن

روند کاهشی میلگرد و تیرآهن ادامه دارد

روند کاهشی میلگرد و تیرآهن ادامه دارد

نوسان در نرخ ارز در بازار آهن و فولاد نیز حاکم است و قیمت آهن‌آلات در اغلب زیرمجموعه‌های بازار آهن داخلی روند کاهشی جزئی داشته و شمار زیادی از مبادی فروش بدون تغییر قیمت بودند.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، در بازار امروز ارز، دلار در بازار رسمی با نرخ ۵۰ هزار و ۱۵۰ تومان آغاز شد و طی معاملات امروز، ۵۰ هزار و ۸۶۰ تومان، بیشترین مقدار و ۴۹ هزار و ۹۸۰ تومان نیز کمترین رقمی بود که برای قیمت دلار به ثبت رسید.

این نوسان در نرخ ارز در بازار آهن و فولاد نیز حاکم است و قیمت آهن‌آلات در اغلب زیرمجموعه‌های بازار آهن داخلی روند کاهشی جزئی داشتند و شمار زیادی از مبادی فروش نیز تغییری در قیمت‌ها اعمال نکردند و عمدتاً ثبات داشتند.

رکورد سودآوری فعلی فولادسازان با توجه به سطح بالای قیمت‌های فولاد و قیمت پایین آهن اسفنجی، شرایط را برای عرضه حداکثری به بازار داخلی فراهم آورده که عامل افت قیمت‌ها در بازار و بورس کالا شده است. قیمت‌ها نسبت به پیک بهمن ماه، اصلاح ۱۵ درصدی داشته و انتظار تداوم این کاهش با توجه به افت قیمت‌های فوب ایران، قابل تصور است.
کاهش قیمت فولاد در بورس کالا به معنی اصلاح قیمت پایه کنسانتره، گندله و آهن اسفنجی و محصولات فولادی شامل میلگرد طی هفته‌های آتی بوده و افت قیمت مواد اولیه، شرایط را برای ارایه تخفیف بیشتر فولادسازان در معاملات آتی بورس فراهم می‌آورد.
بازار فولاد کشور شاهد مازاد عرضه و تشدید رقابت بوده که شرایط را برای کاهش بیشتر قیمت فراهم می‌آورد. این لوپ بسته صرفا با رشد چشم‌گیر صادرات و خروج محصولات تولیدی از چرخه بازار داخلی برطرف می‌شود.

همانطور که از روند نوسانات بازار آهن برمی‌آید پس از تعطیلات قیمت آهن آلات همچنان روی خط اصلاح است اما ادامه‌دار بودن این روند تضمین‌شده نیست و ممکن است با دستورالعمل و سیاست جدید مجددا قیمت‌ها افزایشی شود اما با این حال هر نوع افزایش قیمت تا پایان ماه رمضان بعید است.

به همین ترتیب امروز قیمت میلگرد از سمت اکثر شرکت‌ها از جمله میلگرد سیرجان حدید جنوب، آذر فولاد امین، آناهیتا گیلان و برخی دیگر بدون تغییر اعلام کرده و به طور متوسط نرخ ۲۷ هزار تومان به ازای هر کیلو را تعیین کردند.

در این میان برخی شرکت‌ها مانند ذوب آهن اردبیل کمترین کاهش به مبلغ ۳۰۰ تومان و بیشترین کاهش قیمتی به مبلغ ۹۰۰ تومان مربوط به میلگرد نیشابور اعلام شده است. 

همچنین میلگرد خاموت به صورت بارگیری از انبار اصفهان نیز ۳۰۰ تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ اعلامی روز گذشته داشته و به مبلغ ۲۸ هزار و ۲۰۰ تا ۲۹ هزار و ۷۰۰ به فروش می‌رسد.

قیمت روز تیرآهن نیز در عمده بنگاه‌ها بین ۲۰ هزار الی ۱ میلیون تومان کاهش داشتند و در چند کارخانه مانند تیرآهن ظفربناب و اهواز قیمت‌ها ثابت اعلام شد. نرخ تیرآهن ۱۴ نیمه سبک ذوبی شاخه‌ای تولید شده در ذوب آهن به مبلغ ۴ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان و تیرآهن ۱۶ آن به قیمت ۴ میلیون و ۹۱۰ هزار تومان اعلام شد.

قیمت انواع تیرآهن تولیدی شرکت ذوب آهن‌ اصفهان نیز به شرح زیر است.

۱۴      ⬅️    ۳۰۱۰۰   تومان
۱۶      ⬅️    ۲۹۱۰۰   تومان
۱۸      ⬅️    ۲۸۹۰۰   تومان
۲۰      ⬅️    ۲۸۱۰۰   تومان
۲۲      ⬅️    ۲۷۶۰۰   تومان
۲۷      ⬅️    ۲۶۸۰۰   تومان
۳۰      ⬅️    ۲۸۵۰۰   تومان

که کاهش ۱۰۰ الی ۵۰۰ تومانی را نسبت به آخرین نرخ اعلامی روز گذشته نشان می‌دهد.

انتهای خبر/ ف

کد خبر 3887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا یردوقدی IR ۰۵:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
    0 0
    میلگرد کیلو ۱۷ هزار تومان شد ۳۶ هزارتومان الآن با کلی منت ۲۸هزار تومانش کردن میگن ارزون شده خجالت هم خوب چیزیه