کد خبر 3903
۲۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۷

نقش پررنگ حقیقی‌ها در رشد ۳.۴ درصدی شاخص بورس

نقش پررنگ حقیقی‌ها در رشد ۳.۴ درصدی شاخص بورس

حقیقی‌ها امروز در بازار سهام نقش پررنگی داشتند و با خالص خرید ۲۳۳۰ میلیاردی خود روند بازار را به سمت رشد به سطح ۲ میلیون و ۲۵۳ هزار واحدی شاخص سوق دادند.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، بورس تهران امروز از ابتدا با تقاضای بالایی در تمامی صنایع و سهام رو به رو شد و خریداران پر قدرت در بازار عرض اندام می‌کردند و در نهایت بورس تهران یک روز پر بازده دیگر را در سال ۱۴۰۲ برای سهامداران به ثبت رساند طوریکه شاخص کل بورس اوراق بهادار که در ابتدای بازار رشد ۴۵ هزار واحدی را ثبت کرده بود به روند رو به بالای خود ادامه داد و در نهایت با رشد ۳.۴ درصدی به سطح ۲ میلیون و ۲۵۳ هزار واحدی رسید.

همچنین شاخص فلزات اساسی با رشد ۴۱ هزار و ۹۹۸ واحدی، رقم یک میلیون و ۶۵۰ هزار و ۷۰۱ واحد را نشان داد.

افزایش قابل توجه نماگر بورس در اولین روز هفته در شرایطی است که نمادهای فملی، وغدیر، فارس و پارسان بیشترین تاثیر مثبت را در این افزایش داشتند.

شاخص کل هم‌ وزن نیز امروز هم یک عملکرد فوق العاده از خود ثبت کرد و با رشد ۳.۸۷ درصدی از کانال ۷۰۰ هزار واحدی با قدرت عبور کرد.

ارزش معاملات خرد بازار سهام امروز به ۱۶۸۰۰ میلیارد تومان رسید و همچنان معاملات پر حجم در بازار سهام ادامه دارد. از این ۱۶۸۰۰ میلیارد تومان، ۱۰۱۰۰ میلیارد متعلق به بازار بورس ۴۰۰۰ میلیارد متعلق به فرابورس و ۲۷۰۰ میلیارد متعلق به صندوق های سهامی بوده است.

همچنین در بازار امروز گروه خودرو و قطعات و بانکی بیشترین ارزش معاملات را در بین صنایع به خود اختصاص دادند.

حقیقی‌ها امروز در بازار سهام نقش پررنگی داشتند و امروز خالص خرید ۲۳۳۰ میلیاردی از حقیقی‌ها در بازار سهام به ثبت رسید و باید در روزهای آتی به روند این متغیر توجه بیشتری کرد.

سرانه خرید اشخاص حقیقی نیز  امروز به عدد ۴۱ میلیون تومانی رسید و سرانه فروش اشخاص حقیقی نیز به ۲۶ میلیون تومان رسید که تفاوت این دو سرانه نشان از قدرت بالای خریداران در بازار امروز دارد.

همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۸۸۵۸۵ واحد افزایش را رقم زد و به سطح ۲ میلیون و ۸۷۴ هزار و ۲۱۷ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۶۲۰۷۹ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۷۲۵  هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم ۱۲۵۰۹۲ واحد افزایش یافت و عدد ۴ میلیون و ۳۰۶ هزار و ۴۰۴ واحد را به نمایش گذاشت.

انتهای خبر/ ف

کد خبر 3903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =