کد خبر 3927
۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۲

بیش از ۱۰ نماینده استیضاح وزیر صمت را امضا کردند

بیش از ۱۰ نماینده استیضاح وزیر صمت را امضا کردند

به اعتقاد یک نماینده مجلس، وزیر صمت توانایی مدیریت ندارد و این بار تعداد متقاضیان استیضاح فاطمی امین نسبت به مرحله قبلی استیضاح این وزیر بیشتر شده است و احتمال قوی این بار وی نتواند از مجلس رأی اعتماد بگیرد و استیضاح وی به نتیجه خواهد رسید.

براساس دستور کار جلسات اعضای کمیسیون صنایع و معادن امروز ۲۷ فروردین ماه درخواست تعدادی از نمایندگان مبنی بر استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت در این کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به اینکه تعداد امضاکنندگان استیضاح بیش از ۱۰ نماینده بود، گزارش استیضاح به صحن علنی ارسال شد.

البته پیش از این استیضاح سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره وضعیت صنعت خودرو در جلسه علنی سه‌شنبه ۱۰ آبان ماه ۱۴۰۱ مطرح شده بود که استیضاح به رأی نمایندگان گذاشته شد و با ۸۴ رأی موافق و ۱۸۲ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع و ۲ باطله از مجموع ۲۷۴ نماینده با استیضاح وزیر «صمت» مخالفت شد و فاطمی امین وزیر ماند.

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی تسنیم گفت: استیضاح سید رضا فاطمی‌امین؛ وزیر صمت براساس دستور کار جلسات اعضای کمیسیون صنایع و معادن امروز ۲۷ فروردین ماه پس از صحبت‌های طراحان استیضاح و پاسخ‌های وزیر بررسی شد و با توجه به اینکه تعداد امضاکنندگان استضیاح بیش از ۱۰ نماینده بود، گزارش استیضاح به صحن علنی ارسال خواهد شد.

عضو کمیسیون قضایی مجلس افزود: اگر گزارش امشب یا فردا به صحن ارسال شود طی دو روز جلسه علنی بعدی مجلس اعلام وصول می‌شود و ظرف مدت ده روز باید جلسه استیضاح برگزار خواهد شد.

در این رابطه جلال رشیدی کوچی نماینده مردم مرودشت که از موافقان استیضاح است، بیان کرد: به اعتقاد بنده دولت باید در تغییر وزرا تأمل بیشتری می‌کرد و باید به جای وزیر جهاد کشاورزی، وزیر صمت جابه‌جا می‌شد و فرد دیگری جایگزین فاطمی‌امین می‌شد.

رشیدی کوچی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به اینکه استیضاح فاطمی امین چندی پیش در مجلس مطرح و این وزیر ابقاء شد آیا ضرورتی داشت که باز هم استیضاح وزیر صمت در مجلس به جریان بیافتد، تصریح کرد: تکرار استیضاح فاطمی امین پاسخی به افرادی است که در استیضاح قبلی به وی رأی مثبت دادند.

وی ادامه داد: وزیر صمت توانایی مدیریت ندارد و این بار تعداد متقاضیان استیضاح فاطمی امین نسبت به مرحله قبلی استیضاح این وزیر بیشتر شده است. برای بسیاری از نمایندگان مسجل شده که فاطمی امین توانایی مدیریت وزارت صنعت، معدن و تجارت را ندارد و بنده فکر می‌کنم که این بار وی نتواند از مجلس رأی اعتماد بگیرد و استیضاح وی به نتیجه خواهد رسید.

انتهای خبر/ ف

کد خبر 3927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =