کد خبر 3931
۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۵

آهن‌نیوز از عرضه‌های بورس کالا گزارش می‌دهد:

عرضه سنگین شمش بلوم با کاهش قیمت ۳ درصدی

عرضه سنگین شمش بلوم با کاهش قیمت ۳ درصدی

طبق اطلاعیه عرضه بورس کالای ایران امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۲ قرار است ۳۹۴ هزار و ۶۵ تن محصول فولادی شامل شمش بلوم، تختال C، ورق سرد B، ورق گالوانیزه G و ورق گالوانیزه خودرو در تالار صنعتی و حراج باز عرضه شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، طبق اطلاعیه عرضه بورس کالای ایران امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۲ قرار است ۳۹۴ هزار و ۶۵ تن محصول فولادی شامل شمش بلوم، تختال C، ورق سرد B، ورق گالوانیزه G و ورق گالوانیزه خودرو در تالار صنعتی و حراج باز عرضه شود. این مقدار عرضه نسبت به عرضه هفته قبل ۱۵/۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

همچنین عرضه‌های امروز عرضه شمش بلوم با مقدار سنگین ۲۵۱ هزار و ۵۶۵ تنی و به میانگین مبلغ پایه ۱۷۳ هزار و ۲۹۹ ریال ارائه شده است که نسبت به هفته قبل ۲۵/۸ درصد افزایش عرضه را نشان می‌دهد. مقادیر قیمتی این محصول امروز در تالار صنعتی بین ۱۶۳ هزار ریال تا ۱۸۰ هزار و ۳۵۶ ریال متغیر است که قیمت پایه این محصول نسبت به هفته گذشته ۳ درصد کاهش دارد.

گفتنی است در عرضه هفته گذشته نیز قیمت شمش فولادی در بورس کالا با سقوط ۷٫۲ درصدی همراه بوده و به مبلغ ۱۷۸ هزار ۵۷۰ ریال به ازای هر کیلو بود. بدین ترتیب، قیمت شمش فولادی تقریباً به قیمت‌های اواسط بهمن سال گذشته بازگشت.

قیمت شمش القایی در معاملات بازار آزاد در محدوده ۱۷.۶۲ میلیون تومان/تن بوده که به موازی افت قیمت‌های بورس کالا، شاهد اصلاح قیمت است.
میزان تناژ عرضه شمش فولاد در بورس کالا به حدی زیاد است که از همین الان، سیگنال یک کاهش ۵ درصدی قیمت را در معاملات هفته آینده و رسیدن آن به محدوده ۱۶ هزار و ۷۰۰ تومان و در برخی شرکت‌ها کمتر از ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان قابل تصور بوده و در واقع، فروشندگانی که این هفته اقدام به فروش کنند، وضعیت بهتری نسبت به هفته بعد دارند.
بازارهای صادراتی فولاد ایران طی چند روز اخیر شاهد رشد قابل ملاحظه عرضه بوده، به گونه‌ای که قیمت‌های صادراتی کشور را به زیر ۵۲۰ دلار در تن رسانده و انگیزش بنگاه‌ها برای فروش داخلی را افزایش داده است.

محصول دیگر عرضه شده امروز ۱۲۰ هزار تن تختال C با قیمت پایه ۱۹۶ هزار ریال است که نسبت به هفته قبل ۲۰ درصد افزایش عرضه و ۱/۵ درصد کاهش قیمت پایه را نشان می‌دهد. تصویر زیر جزئیات عرضه این محصو را نشان می‌دهد.

عرضه سنگین شمش بلوم با کاهش قیمت ۳ درصدی

انواع ورق گالوانیزه G و خودرو و سرد B نیز جز عرضه‌های امروز است که جزئیات عرضه‌های آن در تصویر زیر نشان داده است.

عرضه سنگین شمش بلوم با کاهش قیمت ۳ درصدی

در تصویر زیر جزئیات عرضه محصولات به همراه مقدار عرضه و قیمت پایه و نوسان آن‌ها نسبت هفته قبل ارائه شده است.

عرضه سنگین شمش بلوم با کاهش قیمت ۳ درصدی

انتهای خبر/ ف

کد خبر 3931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =