کد خبر 3937
۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۳

ترکیه در سقوط قیمتیِ فولاد

ترکیه در سقوط قیمتیِ فولاد

براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، قیمت لوله‌های فولاد صادراتی ترکیه به دلیل کاهش قیمت کویل ورق گرم و تقاضای ضعیف در بازار، ۴۰ تا ۵۰ دلار به ازای هر تن کاهش یافت.

به گزارش پایگاهخبری آهن‌نیوز، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، قیمت لوله‌های فولاد صادراتی ترکیه به دلیل کاهش قیمت کویل ورق گرم و تقاضای ضعیف در بازار، ۴۰ تا ۵۰ دلار به ازای هر تن کاهش یافت.
در این راستا، قیمت کویل ورق گرم صادراتی ترکیه در ماه فوریه پس از دو زمین لرزه‌های ویرانگر در ۶ فوریه (۱۶ بهمن ۱۴۰۱) در منطقه قهرمان‌مرعش، افزایش یافت اما پس از واردات حجم زیادی از این محصول از کشور چین، قیمت‌ها شروع به کاهش کرد.
ارزیابی ماهانه فست‌مارکتز نشان می‌دهد: شاخص قیمت کویل ورق گرم داخلی، EXW ترکیه در بازه ۸۲۰ تا ۸۴۰ دلار به ازای هر تن بود. این محصول در ۳ مارس با قیمت ۸۲۰ تا۸۶۰ دلار به ازای هر تن معامله می‌شد. بالاترین قیمت کویل گرم در ۱۷ مارس با قیمت ۸۴۰ تا۸۷۰ دلار به ازای هر تن به ثبت رسیده است.
همچنین شاخص قیمت لوله‌های فولاد گرید S۲۳۵JR ,EN۱۰۲۱۹ ،۲MM فوب بندر اصلی ترکیه در بازه ۹۰۰ تا۹۵۰ دلار به ازای هر تن گزارش شد. این محصول در ۸ مارس با قیمت ۹۹۰ دلار تا ۱۰۰۰ دلار به ازای هر تن معامله می‌شد.
در همین حال، تولیدکنندگان لوله‌های فولاد ترکیه این محصول را با قیمتی حدود ۹۰۰ تا ۹۵۰ دلار به ازای هر تن محصول عرضه می‌کردند. برخی منابع بازار در این باره گفتند: تقاضا برای محصولات در بازارهای صادراتی محدود است، زیرا تقاضا در میان فعالان بازار محدود است.

این در حالی است که چندی پیش اردوغان، رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد که قیمت برق برای تمامی مصرف‌کنندگان ۱۵ درصد افزایش یافت، این درحالی است که قیمت گاز طبیعی برای مصارف صنعتی ۲۰ درصد کاهش یافت. به گفته فعالان بازار ترکیه، این مساله باعث کاهش ۲۰ تا ۲۵ دلاری هزینه تولید هر تن محصول فولادی خواهد شد.

همچنین براساس گفته منابع رسمی ترکیه، اعمال قانون افزایش تعرفه واردات محصولات تخت فولادی به یکم ماه می ۲۰۲۳ (۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲) به تعویق افتاد.

در این مدت بسیاری از تولیدکنندگان ترکیه مشغول دریافت سفارش برای تولید اواخر ماه ژوئن و اوایل ماه ژوئیه بودند. 

انتهای خبر/ ف

کد خبر 3937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =