کد خبر 395
۲۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰

گام‌های بلند فولاد مبارکه در۳ ماه اول ۱۴۰۱

گام‌های بلند فولاد مبارکه در۳ ماه اول ۱۴۰۱

فولاد مبارکه در سه‌ماهه اول سال ۱۴۰۱ علاوه بر رشد تولید، میزان عرضه محصولات این شرکت شامل ورق‌های گرم و اسیدشویی به بازارهای داخلی نیز به میزان ۳۴ درصد افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، با عنایت به اهمیت تأمین حداکثری بازارهای داخلی کشور و بی‌نیاز شدن از واردات، با تلاش خطوط تولید فولاد مبارکه در سه‌ماهه اول سال ۱۴۰۱ علاوه بر رشد تولید، میزان عرضه محصولات این شرکت شامل ورق‌های گرم و اسیدشویی به بازارهای داخلی نیز به میزان ۳۴ درصد افزایش یافت.

محمد تاجمیر ریاحی مدیر فروش داخلی فولاد مبارکه ضمن تأیید این خبر گفت: توسعه‌های انجام‌شده در شرکت فولاد مبارکه در سال‌های گذشته منجر به افزایش تولید در این شرکت شده است. این افزایش ظرفیت تولید مربوط به واحدهای مختلف شرکت ازجمله واحد فولادسازی و همچنین نورد پیوسته سبا می‌شود. از طرفی تقاضای بازار ایران نیز همچنان به قوت خود باقی است و علی‌رغم روند نزولی قیمت‌ها در بازار جهانی از ۴ ماه گذشته، این تقاضا همچنان در بازار داخل وجود دارد.

واردات محصولات فولادی نزدیک به صفر

فولاد مبارکه توانسته در سه‌ماهه اول سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۳۰ درصد در عرضه محصولات فولادی شامل ورق‌های گرم و اسیدشویی افزایش داشته که از این میزان حدود ۳۴ درصد مربوط به افزایش عرضه در بازار داخلی بوده است.

رشد ۱۵۵ درصدی عرضه محصول گالوانیزه

مدیر فروش داخلی فولاد مبارکه از افزایش ۳ درصدی تولید و عرضه محصولات سرد در سه‌ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبرداد و اظهار داشت: با اقدامات صورت‌گرفته و مشارکت‌های انجام‌شده با شرکت‌های تابعه فولاد مبارکه در زمینه پوشش‌دهی ورق‌های فولادی، موفق شدیم در سه‌ماهه اول سال، ۱۵۵ درصد رشد در زمینه تحویل محصول گالوانیزه را رقم بزنیم که این افزایش عرضه در محصولات گالوانیزه تماما با مشارکت شرکت‌های تابعه فولاد مبارکه یعنی شرکت گالوانیزه تاراز بوده است. با تمهیدات صورت‌گرفته امیدواریم تأمین بازارهای داخلی و حتی صادراتی برای محصولات پوشش‌دار به‌ویژه گالوانیزه ادامه داشته باشد.

کاهش صادرات و افزایش عرضه محصولات به بازارهای داخلی

تاجمیر ریاحی خاطرنشان کرد: در سه‌ماهه اول سال جاری، کل محصولات ۲۰ درصد افزایش عرضه نسبت به سال گذشته داشته است که سهم بازار داخل از این محصولات ۲۸ درصد بوده و کاهش صادرات به‌منظور تأمین هرچه بیشتر بازارهای داخل صورت گرفته است.

برنامه‌ریزی برای تحقق اهداف تولید در سال جاری

مدیر فروش داخلی فولاد مبارکه با بیان این‌که عمده مصرف برق فولاد مبارکه مربوط به واحد فولادسازی است گفت: پیش‌بینی‌های لازم انجام ‌شده است تا بتوانیم طبق برنامه‌های سال جاری، در ادامه نیز این افزایش عرضه را به‌ویژه در محصولات گرم و اسیدشویی تا حدود زیادی حفظ کنیم. بر اساس پیش‌بینی‌های به‌عمل‌آمده محدودیت برق ممکن است بیشترین تأثیر را بر تولید محصولات نیمه‌نهایی به‌ویژه تختال داشته باشد و تأثیر چندانی بر تولید و عرضه محصولات نهایی نداشته باشد.

تاجمیر ریاحی در پایان گفت: امیدوارم با همت کارکنان در سال جاری با تأمین هرچه بیشتر صنایع پایین‌دستی فولاد مبارکه برای اشتغال پایدار، افزایش ارزش‌افزوده برای کشور و حتی صادرات محصولات اقدامات مؤثرتری انجام دهیم. 

پایان‌ پیام/ ف

کد خبر 395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =