کد خبر 3968
۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۷

آهن‌نیوز از معاملات بورس کالا گزارش می‌دهد:

بازار پر رونقِ تیرآهن تا ناودانی امروز در تالار صنعتی

بازار پر رونقِ تیرآهن تا ناودانی امروز در تالار صنعتی

در پایان معاملات امروز محصولات فولادی در بورس کالا بیش از ۹۴ درصد محصولات امروز به حجم معادل ۱۸۴ هزار و ۴۵۴ تن معامله شد که با تقاضای بیش از یک و نیم برابری معادل ۵۸۶ هزار و ۲۸۷ تن مواجه شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، طبق اطلاعیه بورس کالای ایران امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ قرار بود ۱۹۵ هزار و ۶۴۴ تن محصول فولادی شامل تیرآهن، میلگرد، ناودانی، نبشی، ورق سرد B، ورق گرم و گالوانیزه G در تالار صنعتی عرضه شود که در پایان معاملات فقط ۵/۷ درصد از این مقدار حذف شد به عبارتی حدود بیش از ۹۴ درصد محصولات امروز به حجم معادل ۱۸۴ هزار و ۴۵۴ تن معامله شد که با تقاضای بیش از یک و نیم برابری معادل ۵۸۶ هزار و ۲۸۷ تن مواجه شد.

در محصولات عرضه شده امروز تیرآهن با حجم ۲۱ هزار و ۵۱۵ تن و با میانگین قیمت پایه ۲۰۷ هزار و ۲۲۲ ریال ارائه شد که با تقاضای ۱۱۸ هزار و ۸۹۲ تنی مواجه شده و به طور کامل مچ شد. گفتنی است این مقدار عرضه ۳/۵ برابر بیشتر از عرضه هفته قبل بوده و ۱/۸ درصد نیز افزایش قیمت داشت که تغییرات قیمتی آهن بین ۱۹۹ هزار ریال تا ۲۱۰ هزار و ۲۱۲ ریال است. 

همچنین میلگرد  در بازار امروز به مقدار ۱۳۶ هزار و ۸۸۳ تن و میانگین قیمت پایه ۲۰۲ هزار و ۹۰۰ ریال عرضه شده بود که در انتهای معامله فقط ۲/۲ درصد از محصولات از تابلوی معاملات حذف شدند و به مقدار ۱۳۳ هزار و ۷۴۹ با تقاضای بیش از ۳ برابری به مقدار ۴۵۱ هزار و ۶۴ تن مواجه شده و با افزایش قیمت پایه ۰/۲ درصدی به مبلغ ۲۰۳ هزار و ۳۸۲ ریال معامله شد. گفتنی است این محصول به نسبت هفتهقبل ۳ درصد نیز افزایش قیمت داشته و تغییرات قیمتی آن نیز بین ۱۸۱ هزار ریال تا ۲۰۴ هزار و ۶۸۰ ریال بود. 

همچنین امروز طبق ابلاغیه دیروز بورس کالا درصد پیش‌پرداخت سفارش خرید محصولات میلگرد و تیرآهن از ۳۰ درصد به ۱۰ درصد کاهش یافت.

ناوادنی عرضه شده در تالار صنعتی امروز به طور کامل طبق حجم و قیمت اطلاعیه به طور کامل معامله شد اما نبشی که حجم بالایی نیز عرضه شده بود، ۲۷/۵ رصد کاهش در مقدار داشت و با حجم ۸ هزار و ۲۶ تن تقاضای ۴ هزار و ۴۳۷ تنی داشت.

در میان ورق‌های عرضه شده امروز ورق گالوانیزه خودرو که توسط ورق خودرو چهارمحال بختیاری عرضه شده بود تسویه به صورت ۵۰ درصد نقد و ۵۰ درصد اعتباری داشت و به طور کامل طبق اطلاعیه عرضه معامله شد. همچنین ورق سر نیز به طور کامل مچ شد. اما ورق گرم با افت ۲۹/۲ درصدی مقدار عرضه و ۲/۸ درصدی قیمت پایه به مقدار ۱۲ هزار ۱۰۰ تن عرضه و با تقاضای ۸۰۰ تنی به قیمت پایه ۲۶۱ هزار و ۴۶۸ ریال معامله شد.

تصویر زیر جزئیات نتایج معاملات امروز را نشان می‌دهد.

بازار پر رونقِ تیرآهن تا ناودانی امروز در تالار صنعتی

انتهای خبر/ ف

کد خبر 3968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =