کد خبر 4008
۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۳

معاون تولید شرکت سنگ آهن مرکزی ایران:

تولید گندله‌سازی سه چاهون در سال جاری افزایش می‌یابد

تولید گندله‌سازی سه چاهون در سال جاری افزایش می‌یابد

معاون تولید شرکت سنگ آهن مرکزی گفت: معاونت تولید، با تحلیل شرایط و بررسی مشکلات موجود در سال گذشته، برنامه های عملیاتی را تدوین کرده و قرار بر این است که با وجود محدودیت منابع خوراک، میزان تولید در کارخانه فرآوری نسبت به سال گذشته کاهش نیابد و در کارخانه گندله سازی نیز میزان تولید از 1/ 3میلیون تن در سال 1401 به 4میلیون تن در سال 1402 افزایش یابد.

به گزارش آهن‌نیوز؛ طبق برنامه ریزی های انجام شده، میزان تولید در کارخانه گندله سازی سه چاهون از 1/ 3 میلیون تن در سال گذشته به 4 میلیون تن در سال جاری افزایش می یابد.

امیر معینی، معاون تولید شرکت سنگ آهن مرکزی با اعلام این مطلب اظهار کرد: معاونت تولید، با تحلیل شرایط و بررسی مشکلات موجود در سال گذشته، برنامه های عملیاتی را تدوین کرده و قرار بر این است که با وجود محدودیت منابع خوراک، میزان تولید در کارخانه فرآوری نسبت به سال گذشته کاهش نیابد و در کارخانه گندله سازی نیز میزان تولید از 1/ 3میلیون تن در سال 1401 به 4میلیون تن در سال 1402 افزایش یابد.

وی در تشریح مشکلات کارخانه گندله سازی، قطعی برق، خرابی زنجیر تراولینگ گریت و ریزش نسوز کوره را از مهم ترین دلایل توقف فعالیت کارخانه گندله دانست و گفت: برای رفع مشکلات کارخانه، اقدامات لازم انجام شده است.

معینی اضافه کرد: متاسفانه ناپایداری برق در سال 1400 منجر به خرابی زنجیر تراولینگ گریت و ریزش نسوز کوره شد که این عوامل شوک حرارتی را به دنبال داشت و توقفات متعدد در این سال را رقم زد.

وی افزود: در سال گذشته نیز به غیر از محدودیت مصرف برق که با تدبیر مدیریت شرکت، احداث نیروگاه اختصاصی در برنامه قرار گرفته است، خرابی زنجیر تراولینگ گریت، ریزش نسوز کوره و به شکل محدودتر خرابی تجهیزات HPGR، نوارRB و برخی نوار نقاله ها علل خاموشی ها بوده است.

معینی با تاکید بر اینکه زنجیر تراولینگ و نسوز کوره باید به صورت کامل تعویض شود، اضافه کرد: اگر قطعات به موقع تامین شوند به طور حتم کارخانه گندله مطابق برنامه به فعالیت خود ادامه می دهد.

وی با اشاره به یکپارچه شدن مدیریت در کارخانه های فرآوری و گندله گفت: آبان سال گذشته همزمان با یکپارچه شدن مدیریت در کارخانه های فرآوری و گندله سازی پارامترهای کنسانتره تحت کنترل بیشتری قرار گرفت و میزان FeO (اکسید آهن)کنترل و نرخ تولید افزایش یافت تا با این افزایش تولید استهلاک زنجیر تراولینگ گریت تا حدودی کنترل شود. وی اضافه کرد: البته خرابی های حاد و مزمن کارخانه گندله نیز مورد بررسی قرار گرفت تا اقدامات لازم برای برنامه ریزی جامع انجام شود. معینی گفت: پیاده سازی سیستم نت کنشی برای پیش بینی کنترل خرابی تجهیزات مانند RCM.، پیاده سازی سیستم نت بهره ور جامع برای ایجاد شرایط پایدار تجهیزات و آنالیز خرابی روزانه، ایجاد نظام مدیریت و برنامه ریزی سفارش های قطعات یدکی برای حل مشکل کمبود قطعات با همکاری واحد بازرگانی، بررسی مشکلات مزمن تجهیزات و تعیین راهکارهای حل این مشکلات روی تجهیزاتی مانند HPGR، نوار RB، کمپرسورها، درایر، ویبریتینگ و فیدرها از اقداماتی است که انجام شده است.

منبع: روزنامه آفتاب یزد

انتهای پیام/

کد خبر 4008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =