کد خبر 4047
۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰

بررسی بازار جهانی فولاد| روند نزولی بازار یک ماه دیگر ادامه دارد

بررسی بازار جهانی فولاد| روند نزولی بازار یک ماه دیگر ادامه دارد

علیرغم رونق ساخت و ساز اما تقاضای فولاد در چین کم است و فعالان بازار معتقدند روند نزولی بازار فولاد حداقل یک ماه دیگر ادامه خواهد داشت. 

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، با این که فصل رونق ساخت و ساز است اما تقاضای فولاد در چین کم است و موجودی انبارها رو به افزایش از این رو بیش از ۴۰ درصد از خطوط تولید در استان تانگشان اخیرا تعمیرات را شروع کرده‌اند تا ضرردهی احتمالی را کاهش دهند چرا که فعالان بازار معتقدند روند نزولی بازار حداقل یک ماه دیگر ادامه خواهد داشت. 

ورق گرم 

ورق گرم صادراتی چین با توجه به جو منفی بازار این هفته تا ۲۰ دلار ارزان‌تر شده و بین ۶۱۰ تا ۶۳۰ دلار هر تن فوب ثبت شده است. بیشترین افت قیمت در ویتنام مشاهده شد و تجار چینی چندین بار قیمت‌های پیشنهادی را پایین آوردند. برخی پیشنهاد قیمت‌ها ۵۰ تا ۶۰ دلار افت داشته تا ۵۵۵ دلار هر تن سی اف آر شنیده شد. برخی از خریداران تا ۵۴۰ دلار هر تن سی اف آر درخواست خرید هم داده‌اند.

میلگرد

قیمت میلگرد هم اخیرا در چین در بورس شانگهای تا ۱۴ دلار و بیلت تا ۱۹ دلار افت داشته است که بیشتر به دلیل بی‌ثباتی اقتصادی دنیا و شرایط بد جوی در برخی نقاط چین بوده است.

قیمت میلگرد در بازار داخلی ترکیه تا ۱۰ دلار افت داشته ۶۹۰ تا ۷۰۵ دلار هر تن درب کارخانه ثبت شد. عدم تمایل به خرید قیمت‌ها را پایین آورده و امیدی به بهبود تقاضا در آینده نزدیک نیست.

 قابل ذکر است میلگرد صادراتی ترکیه نیز در ۶۸۰ دلار هر تن فوب در ثبات باقی مانده است.

سنگ آهن

آخرین قیمت سنگ آهن وارداتی خلوص ۶۲ درصد در چین ۲.۴۵ دلار افت داشته ۱۰۴.۳۵ دلار هرتن خشک سی اف آر شد. قیمت چند روز متوالیست نزولی است در حالی که خریدها بیشتر شده بود. تقاضای پایین فولاد تولید را کاهش داده و قیمت این ماده اولیه به کمترین سطح از نوامبر سال گذشته رسیده است.

بیلت

آخرین قیمت بیلت در بازار واردات جنوب شرق آسیا ۵۳۰ تا ۵۶۰ دلار هر تن سی اف آر ثبت شده که البته به نظر فعالان بازار قیمت رایج بیشتر به ۵۵۰ دلار نزدیک است.

در مجموع تقاضای میلگرد و بیلت در بازار جنوب شرق آسیا به شدت ضعیف است و اغلب خریداران در انتظار به سر می‌برند. فولادسازان که سوددهی مطلوبی ندارند معتقدند قیمت بیلت باید ارزان‌تر شود.

قراضه

در طرف دیگر، در بازار قراضه قیمت قراضه وارداتی در ترکیه به روند نزولی ادامه داده و به کمترین سطح ۸ ماه اخیر نزدیک شده است. خریداران به عرضه‌کننده‌ها برای تخفیف بیشتر فشار آورده‌اند و آخرین متوسط قیمت قراضه سنگین ۲۰-۸۰ تا ۲.۵ دلار افت داشته ۴۱۰ دلار هر تن سی اف آر شد.

قیمت‌های درخواستی خریداران ۴۰۰ تا ۴۰۵ دلار برای محصول اروپا و در مواردی تا ۳۸۵ دلار هم شنیده شده است.

قراضه آ۳ رومانی در ۳۶۹ دلار هر تن سی اف آر هم معامله شده است. در کل بازار تحت فشار است چرا که تقاضای محصولات فولادی در ترکیه مطلوب نیست.

انتهای خبر/ ف

کد خبر 4047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =