کد خبر 4069
۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۲

فتح کانال‌های جدید شاخص کل بورس و فلزات اساسی

فتح کانال‌های جدید شاخص کل بورس و فلزات اساسی

در پایان معاملات امروز، بازار سرمایه با فتح کانال‌های جدید با رشد ۷۳ هزار و ۲۵۵ واحد وارد کانال دو میلیون و ۴۳۸ هزار واحدی، شاخص کل فرابورس نیز وارد کانال ۳۰ هزار و ۳۷۰ واحد و شاخص فلزات با رشدِ قابل ملاحظه ۹۱ هزار و ۷۹۶ هزار واحد در نقطه یک میلیون و ۸۰۲ هزار و ۵۴۷ واحد ایستاد.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، بازار سهام اولین روز کاری هفته را پرقدرت و انفجاری استارت زد به‌طوری که در همان ساعات ابتدایی بازار با ورود پول توسط حقیقی‌ها روبه‌رو بود و ارزش معاملات در ۱ ساعت ابتدایی بازار از ۱۰ هزار میلیارد تومان فراتر رفت.

نتیجه این که در پایان معاملات امروز، بازار سرمایه با فتح کانال‌های جدید با رشد ۷۳ هزار و ۲۵۵ واحد وارد کانال دو میلیون و ۴۳۸ هزار واحدی و شاخص کل فرابورس نیز وارد کانال ۳۰ هزار واحد شدند.

«فولاد»، «فارس» و «فملی» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و «شستا»، «پی باد» و «فملی» سه نماد پر تراکنش بودند همچنین سه نماد «کگهر»، «آریا» و «هرمز» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند.

لازم به ذکر است که ارزش معاملات خرد نیز مبلغ ۲۱ هزار میلیارد تومان ثبت شد که مجدداً رکورد ارزش معاملات در ۲ سال گذشته زده شد که نشان از ورود پول حقیقی‌ها به بازار دارد.

طبق آمار ۲۹۶ نماد در محدودۀ مثبت و ۱۲۷ نماد در محدودۀ منفی و در بازار فرابورس ۲۰۰ نماد در محدودۀ مثبت و ۱۲۷ نماد در محدودۀ منفی معامله شدند.

طی معاملات امروز بیشترین خروج پول حقیقی از صندوق‌ها و بیشترین ورود پول حقیقی به فلزات اساسی بود، طوریکه شاخص فلزات با رشدِ قابل ملاحظه ۹۱ هزار و ۷۹۶ هزار واحد در رکورد خود را زده و در نقطه یک میلیون و ۸۰۲ هزار و ۵۴۷ واحد ایستاد.

فتح کانال‌های جدید شاخص کل بورس و فلزات اساسی

یک کارشناس بازار سرمایه، بر این باور است که بازار در حال حاضر در مسیر مدیریت شده و درستی در حرکت است و تنها تنش‌های شدید سیاسی می‌تواند آن را از این مسیر خارج کند.

انتهای خبر/ ف

کد خبر 4069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =